Кількість українців, готових продати свій голос, знизилася майже на 5 %
Про це свідчать оприлюднені на сайті УНІАН дані загальнонаціонального дослідження громадської думки населення України, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» спільно з Київським міжнародним інститутом соціології. Опитування проводилося з 9 по 18 жовтня 2014 року у 110 населених пунктах у всіх областях України, крім Криму. Загалом опитано 2 тис. 25 респондентів, похибка вибірки не перевищує 2,2 %.
Отже, два роки тому на запитання «А Ви особисто готові продати свій голос за гроші?» заперечно відповіли 82,9 %, цьогоріч – 87,3 %. Ще 5 % не змогли відповісти на це запитання, а 7,7 % так чи інакше погодилися продати свій голос. Їхні відповіді градуювалися – «Безумовно, так – за будь-кого і за будь-які гроші» (таких виявився 1 % проти 1,5 % у жовтні 2012 року), «Так, але якщо буде влаштовувати сума» (4 % охочих проти 5,2 5 у жовтні 2014 року) і «Так, якщо я все рівно збирався голосувати за цього кандидата (партію)» (готових узяти «бонус» за власний вибір, зроблений раніше, знайшлося 2,7 % проти 4,6 % у жовтні 2012 року).
Отже, готовність українців продати свій вибір знизилася майже на прохідний бар’єр однієї партії. Нагадаємо, цього року Громадський сектор Євромайдану та «Громадські ініціативи України» ініціювали всеукраїнську кампанію «Чесні вибори», завданням якої є надання виборцям загальних відомостей про вибори, а головним меседжем – «Не продавай свій голос – після виборів отримаєш більше!».