Влада б’є рекорд у витратах на PR проти Євромайдану

На акцію «Ми за мир» і просування блогів проти Євромайдана витратили понад мільйон гривень в інтернеті, зовнішній рекламі і на радіо, пише Insider.

У перших числах грудня в інтернеті стартувала активна кампанія з просування сайту «Ми за мир» і однойменних сторінок у соцмережах, де користувачів закликали утриматися від протестів на Євромайдані.

Приблизно тоді ж з'явилася кампанія з просування блогів і статей, де стверджувалося, що протести зрежисовані олігархами, які борються за владу, що штурм на Банковій - справа рук демонстрантів, а на Майдані легко підхопити туберкульоз.

Банери розміщувалися на багатьох новинних сайтах, включаючи недавно прибраний Сім’єю до рук korrespondent.net, а також Vlasti.net.

Кампанія «Ми за мир» виявилася настільки масштабною, що увійшла в топ-10 в українському інтернеті.

За підрахунками дослідницької компанії Factum Group Ukraine, її охоплення досягло 4,8 млн користувачів, а на її частку припало 0,76 % всієї реклами в українській мережі.

Просування блогів і статей було трохи менш помітним, але також досить масштабним. Аудиторія цієї кампанії могла досягти приблизно 3,2 млн українців, стверджує Іван Дубинський, гендиректор Factum Group Ukraine.

В результаті бюджет кампанії « Ми за мир» склав близько 800 тис. грн за два тижні, підрахували в агентствах. Вартість просування блогів - ще близько 100 тис. грн, стверджує на правах анонімності менеджер одного з найбільших рекламних холдингів.

При цьому обидві рекламні кампанії проводилися за цінами в кілька разів дорожчими від середньоринкових - від 2 до 3 грн за клік, тоді як зазвичай це коштує близько 1 грн за клік, каже гендиректор агентства інтернет-реклами UaMaster Євген Шевченко.

Чому так дорого? Схоже, організаторам кампанії було вкрай важливо зробити її масовою і провести її в той момент, коли користувачі активно обговорюють протести на Євромайдані, припускає керівник порталу Work.ua Артур Міхно.

«Впадає в вічі нераціональне використання бюджету. Виконавці виставили максимальну ціну за клік. Схоже, стояло завдання дати максимальне охоплення, і гроші не мали значення» , - вважає керівник одного з агентств.

Для порівняння, зазвичай онлайн-кампанії навіть топових брендів обходиться в 100-200 тис. грн на тиждень. Наприклад , нещодавня кампанія Сomfy мала схоже охоплення аудиторії , кажуть у Factum Group Ukraine. Вартість кліка в ній склала близько 1 грн, а вся кампанія обійшлася бренду мінімум у 4 рази дешевше, стверджують в одному з агентств.

Кампанія «Ми за мир » вирішила не обмежуватись інтернетом. Цю рекламу розміщували також у пресі, на радіо й зовнішніх носіях. «За своїм розмахом кампанія дуже схожа на активність руху «Український Вибір» Віктора Медведчука», - зазначає керівник Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко.

У Києві зовнішня реклама « Ми за мир» з'явилася 5 грудня і включала від 100 до 150 достатньо якісних площ. «Масштаб кампанії як мінімум у два рази перевищує активність будь-якого з топових комерційних брендів. Думаю, загальний бюджет міг становити від 350 тисяч гривень на місяць» , - каже Артем Біденко. Таким чином, загальний медіабюджет цих компаній за два тижні склав більше 1 млн грн.

Нагадаємо, що на початку грудня середня вартість кліка за день в Google Adsense зросла майже в 2 рази, приблизно з 11-12 до 22 центів. Такий різкий стрибок цін експерти пояснили активізацією антимайданівської PR-компанії.

антимайдан Євромайдан

Знак гривні
Знак гривні