Новий розподіл авіарейсів з України: Wizz Air може полетіти в Дубай, а пересадка в Бухаресті – взагалі клондайк
Днями відбулося засідання ліцензійної комісії Державіаслужби.
Українські авіакомпанії “Візз Ейр Україна”, “ЮТейр Україна” та Air Onix отримали право експлуатувати низку повітряних ліній, на яких раніше оперував сбанкрутілий “АероСвіт”, а також працюють “Міжнародні аіалінії України”, пише туристичний сайт Смак подорожника
Однак, супроти очікувань, допуски надано лише за обмеженою кількістю напрямків.
Як повідомляє Центр транспортних стратегій із посиланням на Державіаслужбу, “Wizz Air Україна” отримала призначення на маршрути:
Донецьк – Кутаїсі, Харків – Кутаїсі (обидва – раніше анонсовані, які вже є в розкладі авіакомпанії), а також Київ – Дубай, Київ – Москва, Київ – Санкт-Петербург, Київ – Бухарест, Київ – Вільнюс, Київ – Софія.
Отримане призначення – крок важливий, але це зовсім не означає, що на всіх даних маршрутах авіакомпанія почне здійснювати рейси. Адже їй це може бути й не вигідно.
Для українських лоукостових мандрівників саме напрямки Wizz Air до країн ЄС є найцікавішими, адже з’являються додаткові можливості для польотів зі стиковками в нових містах, очікується більша кількість рейсів за доступними цінами тощо.
Недарма ж днями в Україну прибув третій “Аеробус” для “Wizz Air Україна”.
Перевірка на сайті wizzair.com показує, що вигідними для українців могли б бути нові пересадочні напрямки з Бухареста: Осло-Заннефіорд Торп, Ейндховен, Брюссель-Шарлеруа, Париж-Бове, Женева, Мілан-Мальпенза, Кунео-Турин, Болонья-Форлі, Верона, Піза, Сарагоса, Мадрид, Рим-Чампіно, Рим-Ф’юмічіно, Барі, Неаполь, Пальма-де-Мальорка, Катанія, Ларнака;
напрямки з Софії: Ейндховен, Брюссель-Шарлеруа, Мадрид, Париж-Бове, Болонья-Форлі, Франкфурт-Хан, Ларнака;
напрямки з Вільнюса: Осло-Заннефіорд Торп, Тронхейм, Олесунн, Берген, Ставангер, Ліверпуль, Донкастер-Шеффілд, Ейндховен, Париж-Бове, Рим-Ф’юмічіно.
З іншого боку, сайт avianews.com пише, що Wizz Air декларував подачу замовлень аж на 18 напрямків “Аеросвіту”. А отримав крихти.
При цьому є й інший бік медалі. Wizz раніше вже мав призначення і на Ганновер, Магдебург, Штутгарт, Братиславу (із Києва), і в Іспанію та Італію зі Львова, у Велику Британію й Німеччину - з Донецька, але не літав.
Так само сумнівно, що й тепер Wizz Air візьметься возити пасажирів між Києвом і Софією, адже це не вельми комерційно вигідний напрямок.
Щодо Москви, то Wizz Air, незважаючи на повну лібералізацію неба з Росією, вже тривалий час не може почати польоти в цю
країну. За неофіційною інформацією, російська сторона відмовляє українському лоукосту в дозволі на польоти, посилаючись на деякі пункти міжурядових угод.
А якби Wizz Air почав бюджетні польоти з Києва до Москви, то для українців відкрилися б варіанти досить недорогої логістики до країн Південно-Східної Азії тощо.
Крім “Віззейру”, Державіаслужба задовольнила заявки Air Onix (кримська авіакомпанія сина Миколи Азарова) на напрямки Київ – Барселона, Київ – Стокгольм, Київ – Рига, Сімферополь – Рига, Сімферополь – Братислава, Київ – Москва, Київ – Санкт-Петербург, Київ – Калінінград, Сімферополь – Калінінград, Сімферополь – Новосибірськ, Сімферополь – Тюмень, Сімферополь – Уфа, Сімферополь – Красноярськ, Сімферополь – Казань, Сімферополь – Єкатеринбург.
“ЮТейр Україна” отримала призначення на лінії Донецьк – Барселона, Київ – Барселона, Одеса – Калінінград, Донецьк – Санкт-Петербург, Харків – Санкт-Петербург, Київ – Белград, Київ – Таллінн, Київ – Софія, Київ – Бухарест, Київ – Рига, Київ – Стокгольм, Київ – Копенгаген.
Також, за даними, Державіаслужби, право оперувати на лінії Київ – Барселона отримала авіакомпанія “Авіатранс К”, а на маршруті Вінниця – Москва – “Мотор Січ”.
* * *
Як зазначають експерти, на даний момент чинні угоди про повітряний рух між Україною та Іспанією, Словаччиною, Болгарією, Румунією, Росією, ОАЕ, Швецією, Данією, Латвією і Грузією не передбачають обмежень на кількість польотів і кількість призначених авіаперевізників.
Тобто більшість призначень, виданих регулятором 14 березня, стосуються маршрутів у країни, з якими повітряне сполучення раніше вже було лібералізоване. Тобто більшість маршрутів збанкрутілого “АероСвіту” лишилися недоторканними для компаній-конкурентів.
Права на ключові маршрути “АероСвіту” на прохання авіаперевізника були передані “Міжнародним авіалініям України” на ліцензійній комісії Державіаслужби в грудні 2012 року.
У січні 2013-го, після того як “АероСвіт” припинив виконання більшості рейсів, про намір отримати призначення на звільнені маршрути заявили “ЮТейр Україна” і “Wizz Air Україна”.