Дива інженерії: водні мости Європи (фото)
Перші великі водоводи - акведуки в Європі почали будувати ще римляни, досягнувши в цьому вражаючих успіхів. В кінці XIX століття в Старому Світі з'явилися вже справжні мости-канали. На сьогодні найбільшим є Магдебурзький водний міст.
1896 року у Франції побудований 662-метровий водний міст-канал над річкою Луарою - Canal latéral à la Loire. Аж до 2003 року він залишався найбільшим подібним гідротехнічним спорудженням в Європі. Але в 2003 році німці втерли носа французам, ввівши в експлуатацію Магдебурзький водний міст (Magdeburg Water Bridge), який сягає у довжину 918 метрів і перетинає річку Ельбу. Міст своєю чергою з'єднує канал Elbe-Havel з каналом Mittellandkanal (Серединний канал).
Будівництво цього водного моста обійшлося в 500 мільйонів євро і тривало близько 6 років. Натомість спорудження дало істотну економічну вигоду, спростивши судноплавство всередині Німеччини та зв'язавши Берлін з каналами Рейну. Ось деякі фото цього мосту-каналу:
Водовід (акведук) в британському графстві Рекс (Wrexham) – Pontcysyllte похвалитися такими циклопічними розмірами не може. Але його перевага в тому, що він один з найстаріших з діючих у Європі – його збудували в 1805 році, а також має довжину в 307 метрів, глибину в 1,6 метра і завширшки 3,4 метра. Ця споруда занесена в список Всесвітньої спадщини людства – за мірками XIX століття вона вражаюча. По каналу, розташованому на висоті 38 метрів, перевозили вапняк, вугілля і деякі інші вантажі, а сам «водний міст» входив до системи внутрішніх англійських каналів.
Зараз цей канал-міст слугує і як розважальне, так і транспортне спорудження:
Водний міст (акведук) Бартон Свінг (Barton Swing Aqueduct) знаходиться також у Великобританії і він досить скромний за розмірами – його довжина складає лише 100 метрів. Загалом, його складно було б назвати примітним серед подібних споруд в Англії (багато з яких створені у вікторіанську епоху), проте унікальності йому додає те, що він розвідний.
Побудований в 1894 році Бартон Свінг перетинає Манчестерський судноплавний канал і є частиною каналу Bridgewater Canal. Тому коли кораблям потрібно пройти Манчестерським каналом, його стометрова махина вагою у 1450 тонн повертається на 90 градусів, прибираючи міст.
За матеріалами ttolk.ru