Хто спостерігає і записує ваші кроки в Інтернеті? Подивіться самі!
50 мільярдів доларів на рік - такої суми в цьому році досягнув ринок збору маркетингової інформації про користувачів інтернету. Ринок стрімко зростає, на ньому з'являється багато гравців - від невеликих інформаційних брокерів, до потужних інтернет-компанії на кшталт Google чи Facebook, для яких збір інформації про користувачів - частина бізнесу.
Mozilla Fundation (розробники Firefox) розробила спеціальний додаток до цього браузера під назвою Collusion, який дозволяє подивитися, хто слідкує за вами в Інтернеті (його можна отримати тут).
Після активації цього додатку, вам залишається лише працювати в мережі, а через деякий час подивитися на результат - головне підібрати вчасно щелепу з підлоги, від побаченого. (На всі малюнки можна клікати, щоб отримати велике зображення)
Якщо ви не вживаєте жодних заходів (як це робить більшість користувачів - наприклад, якщо ви дозволяєте так звані cookies від третіх сторін ), то сайти-брокери інформації можуть дізнатися про більшість сайтів, на які ви ходили сьогодні. З такої щоденної інформації вони здатні створити складні профілі користувачів, включно з їх уподобаннями та звичками.
Приклад - один із скромних брокерів інформації, сайт "Ядро.ру" - напряму знає про те що ви ходили на кожен з сайтів, до якого під"єднаний на ілюстрації нижче (УП, Корреспондент, ТСН, Уніан тощо), і при тому знає у якій послідовності це відбувалося, і скільки приблизно часу займало. Свої coockie він, скоріше за все, додає за допомогою реклами, що крутиться на цих сайтах.
ЖЖ допомагає збирати і передавати інформацію про своїх користувачів для дуже багатьох брокерів:
Наш сайт передає інформацію про користувачів, які заходять, на сайт Twitter, Facebook та Youtube (через кнопки цих сервісів, що є у нас на сайті, та вбудоване відео)
Зрештою, сайт який знає про нас чи не найбільше(окрім можливо Google), це Facebook: