Математики довели, що на популярність мемів практично нічого, крім структури мережі, не впливає
Математики США та Італії уточнили мехамізм поширення мемів у соціальних мережах і спростували твердження про те, що їхня довговічність залежить від авторитетності людини-автора мему та важливості теми.
Вчені моделювали поширення тих чи інших ідей в соцмережах на комп'ютерах. Користувачі межері вважались агентами, спроможними одночасно слідкувати тільки за кінцевим набором тем. При чому вони стабільно обмінювалися повідомленнями за певними темами, описують вчені своє дослідження на сторінках видання
Scientific Reports.
Під час дослідження була створена мережа зі 100 тисячами користувачів і 3 млн. взаємозв'язків між ними. Отримані дані порівняли з даними про поведінку 12,5 млн. користувачів Тwitter за період з жовтня 2010 по січень 2011 року.
Вчені виявили, що основними факторами, які визначають долю того чи іншого мему (наприклад, його довговічність), є структура мережі і згадане вище обмеження "кругозору" користувачів. При відмові одного з цих параметрів, результати моделювання не співпадали з експериментальними даними.
За словами дослідників, головним висновков їхніх експериментів є те, що на виживання мему не має майже ніякого впливу ані тема, яку він зачіпає, ані якісь зовнішні фактори, наприклад, резонансні події.
Раніше вважалось, що довговічність мемів залежить від важливості тем та авторитетності користувача, який його запустив.
В червні минулого року з'явилась робота німецького вченого Насіра Навіда з університету Кобленца-Ланду, який описував 5 признаків популярного твіта. Наприклад, за словами вченого, найчастіше користувачі обмінюються повідомленнями, які містять знаки питання.