Сюрприз, сюрприз: Google відстежуватиме всі дії своїх користувачів
Користувачам пошукової системи Google скоро стане важче зберігати анонімність в мережі: інтернет-компанія оголосила про намір з 1 березня об'єднати практично всю наявну в неї клієнтську інформацію. Тепер компанія буде відслідковувати поведінку людини в кожному з належних їй сервісів. Наприклад, якщо користувач задасть певний запит в пошуковому рядку, результати пошуку будуть виводитися з урахуванням його поведінки на сторінках Gmail, YouTube, Picasa, Google + і т. п.
Донедавна Google не збирала такої кількості даних про користувачів, більше того, зібрана з різних сервісів інформація залишалася розмежованою. Тепер же всі дані будуть зведені докупи. Google довелося піти на цей крок через загострення конкуренції з Facebook. Ця соціальна мережа накопичила масу цікавої для рекламодавців інформації про свою восьмисотмільйонну аудиторію.
У червні тодішній гендиректор Google Ерік Шмідт (зараз займає пост голови ради директорів компанії) заявив, що користувачі Google можуть здійснювати пошук, залишаючись анонімними. «Для нас дуже важливо, щоб наявна в компанії інформація про вас залишалася під вашим контролем, - сказав він. - Якщо ви хочете користуватися пошуком, не реєструючись і не називаючи себе, це ваше право, і так буде завжди». Тепер виходить, що це правило діє тільки для тих, хто, окрім власне пошуку Google, не користується іншими сервісами компанії, а також телефонами на базі операційної системи Google Android.
«Тепер Google зможе відстежити користувача майже скрізь, де б він не з'явився, - і в інтернеті, і в реальному житті, якщо мова йде про мобільні телефони, - говорить незалежний дослідник з Вашингтона Крістофер Согоян. - Жодної організації не можна довіряти такі обсяги важливих персональних даних».
Представники Google запевняють, що компанія не збирає нову інформацію про користувачів, а лише об'єднує вже наявну для підвищення якості сервісу. Наприклад, зіставивши дані про місцезнаходження користувача і запланованих заходах, компанія зможе попередити його про можливе запізнення на зустріч. Крім того, стверджують в Google, персональні дані користувачів не будуть об'єднуватися з інформацією, зібраною в належній пошукачеві рекламної мережі DoubleClick.
Стає реально страшно від думки про те, який контроль над людиною може мати компанія, що знає, яку інформацію користувач шукає в Інтернеті, що і кому він пише і які електронні листи отримує, які документи редагує в онлайні, про що спілкується в соціальній мережі і нарешті, куди ходить із мобільним телефоном з операційною системою від цієї компанії. Наразі безпека та приватність користувачів Google трималася виключно на добрій волі цієї компанії - і вона донедавна не давала підстав підозрювати її в намаганні нахабно монетизувати наше приватне життя. Більше того, вживала заходи, спрямовані на захист приватності - зокрема, запровадила в Gmail обмін даними по захищеному протоколу https.
Однак поганий приклад Facebook спокусив Google порушити цю "джентльменську угоду" - компанії мало контекстної реклами за пошуковими запитами, вона хоче використовувати для "націлення" рекламних послуг всю інформацію про дії користувачів її сервісів. Зрозуміло, що така "націлена" реклама коштує набагато більше. Однак Google варто зрозуміти й інше: в Інтернеті вже були сервіси, які свого часу займали фактично монопольне становище на ринку, і від яких зараз не лишилося нічого. Жадібність та безцеремонність матимуть наслідками те, що користувачі просто відмовляться від частини сервісів - зрештою, електронна пошта може бути і не Gmail, фото можно викладати і не на Picasa, і т.д. і т.п.