Соціальні мережі під час протестів: вчені стверджують що є дві критичних групи учасників, рекрутери та поширювачі
Вчені з Оксфорда та Сарагоси отримали цікаві результати щодо ролі Твітера у узалученні людей та поширенні інформації з приводу протестів, що пройшли у Іспанії у травні 2011 року.
Дослідники відзначають, що Твітер у цьому плані грає роль одночасно глобального способу комунікації, де найшвидше поширюються новини, а також локальної мережі, де люди спілкуються із своїми знайомими. Одним з результатів дослідників є те, що люди долучаються до протестів, якщо за короткий отримують декілька "закликів" від різних учасників своєї мережі.
Вчені змогли ідентифікувати дві групи, важливі для мобілізації через соціальні мережі. Перша -це "поширювачі", тобто невелика група наближена до "центру" мережі (учасники, що є включеними в кластери користувачів, дуже сильно пов'язаними між собою). Вони відіграють критичну роль у створенні каскадів повідомлень, які поширюються на дуже велику кількість учасників мережі.
Друга група - ранні учасники протестів, що поширюють початкову інформацію, або "рекрутери". Вони єлідерами протестів серед учасників своїх локальних спільнот, і випадковим чином розкидані по мережі, і їх місія - залучити учасників своїх спільнот та донести інформацію до "поширювачів".
Дослідники вивчали поведінку 87,5 тисяч користувачів Твітеру, що написали близько пів-мілйона повідомлень за період протесів, що відбувалися в Іспанії, близько місяця до аж до парламентських виборів у травні.
Повністю усе дослідження можна прочитати за цією адресою: http:/