Amazon Fire - ще один крок у напрямку, коли звичний нам Інтернет щезне?
Нещодавний голосний анонс дешевого планшета Fire від Amazon відкрив новий етап у перетворенні вільного Інтернету, в якому було можливо усе (у тому числі і соціальні мережі, і "комп'ютерні хмари" - які його зараз знищують), на приватну мережу(або мережі) по збору інформації про споживачів товарів та послуг.
Лідером такого напрямку руху є Фейсбук - сервіс, де головний товар - це його користувачі (тобто ми, точніше, інформація про нашу поведінку), а клієнтами - великі маркетингові компанії. Останні кроки найбільшої соц-мережі показують, що Фейсбук бажає знати все про будь-які ваші активності в мережі (тут приклад інформації на пересічного користувача з Фейсбуку, 800 сторінок даних,- за європейськими законами соцмережа зобов'язана надати їх людині у відповідь на запит ), і не лише знати про нашу поведінку, але інтегрувати максимально усі такі сервіси безпосередньо у Фейсбук, тобто практично замінити собою Інтернет. Звичайно, можна відмовитися від Фейсбуку - однак є ризик, що тоді вас просто ніхто не помітить.
Іншою компанією, яка сприяє перетворенню Інтернету на маленькі відгорожені зони, а потім виcтупає посередником у продажі доступу до цих зон за допомогою своїх пристроїв, є компанія Apple.
Однак відтепер ініціативу перехопив Amason Fire, точніше, броузер Silk, що встановлений на цьому пристрої. Вся важка робота по збору веб-сторінок докупи відбувається на серверних фермах Амазону, "віртуальній хмарі" S2, і лише потім результат у готовому вигляді відтворюється у Silk, який таким чином працює як спрощений переглядач сторінок.
Все це означає що Амазон буде перехоплювати та контролювати кожну дію, яку виконуватиме користувач Kindle Fire: кожна переглянути сторінка, кожен лінк, кожна реклама яку людина буде бачити - все це буде під наглядом Амазону. Навіть Фейсбук з його новою Timeline просто нервово відпочиває.
Амазон, як великий продавець, отримає такими чином найдоржчу для будь-якого великого продавця інформацію - магазини, в яких їх потенційні клієнти купують товар, і ціни, за якими вони це роблять - і вся ця інформація дістаєтсья практично безкоштовно.
Не виключено, що час звичного нам вільного Інтернету, де можливі були будь які іновації та де подібний моніторинг був значно у менших масштабах, де існує безліч дрібних сайтів де невеликі стартапи могли стати новими Google, Facebook, Twitter або тим самим Amazon - добігає кінця.