Офлайн-навчання вперше за 3 роки: на Миколаївщині будинок культури перетворили на тимчасову школу
В Ольшанській громаді на Миколаївщині на базі місцевого будинку культури створили освітній простір для офлайн-навчання школярів. Оновлена комунальна будівля стане тимчасовою школою для понад трьохсот місцевих учнів.
Про це Texty.org.ua повідомили у благодійному фонді savED, що втілив проєкт спільно з ІТ-компанією ЕРАМ.
На другому поверсі будинку культури функціонуватимуть п’ять класів для занять, а під час повітряних тривог діти та педагоги зможуть продовжувати уроки у підземному осередку з ігровими зонами в укритті.
На першому поверсі тимчасової школи розташований освітній центр “Вулик” для позакласних активностей школярів. Зокрема, там учні зможуть відвідувати науково-дослідний гурток у форматі STEM. Для цього у просторі є пристрої для 3D-моделювання, робототехніки, біотехнологій і створення хімічних проєктів.
До створення освітнього простору школярі в Ольшанському з 2022 року навчалися дистанційно через напружену безпекову ситуацію та відсутність укриття у місцевому ліцеї.
«Можливість проводити повноцінні офлайн-заняття — це велика подія для нас, бо наші діти вже четвертий рік поспіль бачать учителів і однолітків на уроках через екрани ноутбуків. Важко учням початкової школи, які ніколи не були за партою і в таких умовах вчаться читати і писати. У старших дітей спостерігаємо освітні втрати з математики і англійської мови. Але найбільший виклик зараз — це соціалізація школярів. Їм треба навчитися взаємодіяти в класі», — розповідає директорка Ольшанського ліцею Ірина Будикіна.
Ремонт і облаштування навчальних зон у будинку культури обійшлися у понад 3 млн гривень. Окрім цього, деякі роботи проводили коштом громади. Надалі місцева влада планує продовжити ремонт і дооблаштування ще кількох класів тимчасової школи у будинку культури.
«Історія створення цієї тимчасової школи — це ще один приклад того, як співпраця громади, свідомого бізнесу і громадського сектору дає ефективний результат тут і зараз із гнучкими рішеннями для дітей. Це база для існування шкільної спільноти, а отже — гуртування дітей і підлітків у громаді», — розповідає співзасновниця благодійного фонду savED Ганна Новосад.
Результати дослідження savED демонструють, що задоволеність навчанням і наявність друзів у школярів прямо впливає на їхнє відчуття власної приналежності до громади. Наприклад, 71% задоволених навчанням у школі учнів відчувають себе частиною громади, тоді як серед незадоволених таких лише 28%. Водночас 57% опитаних учнів, що навчаються очно, мають багато друзів у школі, тоді як серед учнів онлайн-формату цей показник становить 41%.
За даними Міністерства освіти і науки, на Миколаївщині у новому навчальному році виключно дистанційно навчається на понад 12 тисяч дітей менше, ніж навесні 2025 року. Запускати змішаний і очний формат занять вдається завдяки облаштованим у громадах укриттям.