Україна почала використовувати власні тактичні дрони, що не поступаються «мавікам», — Forbes
Україна почала масштабно розгортати альтернативні китайським DJI Mavic дрони вітчизняного виробництва, і перша тисяча вже доставлена на передову.
    Про це повідомляє Forbes із посиланням на міністра цифрової трансформації Михайла Федорова.
Видання зазначає, що квадрокоптери типу Mavic стали незамінними на полі бою. Вони надають безцінну розвідінформацію, виявляють і відстежують російські війська, коригують артилерійський вогонь, дозволяють піхотинцям першими побачити ворога й завдати удару, а також скидають гранати та іншу імпровізовану вибухівку. Назва «Мавік» стала загальним позначенням малих квадрокоптерів.
Водночас компанія DJI припинила продаж своєї продукції в Україну, заявивши, що її техніка «не призначена для війни». Тому дрони цього бренду доводиться купувати через посередників.
Використання DJI пов’язане й із ризиками безпеки: Пентагон заборонив їхнє застосування через передачу даних виробникові.
Крім того, нові моделі мають «геоблокування», що унеможливлює політ у низці регіонів, зокрема в Україні, без втручання в програмне забезпечення.
Як альтернатива китайським дронам з’явилися українські аналоги — Ukropter, Yautja та Shmavik. Вони більші, мають більшу дальність польоту, стійкіші до радіоперешкод і хоч дорожчі, але надійніші в експлуатації, пише видання.
У компанії Frontline Robotics заявляють, що їхній розвідувальний дрон Zoom спроєктований з нуля для роботи в умовах інтенсивної радіоелектронної боротьби — на відміну від "мавіків". Загальна вартість цього дрона дещо вища, ніж у Mavic, але це компенсується більшою живучістю.
«Для нас ключовим показником є не ціна одного дрона, а вартість місії. Якщо типовий Mavic виконує близько 60 місій на одиницю, то наші системи — в середньому 300», — зазначив речник компанії.
Інші компанії, як-от Atlas Aerospace, також шукають способи кинути виклик DJI. Компанія просуває наземну станцію, яку вважає значно кращою за контролери Mavic для військового використання.
Але завоювати користувачів Mavic буде нелегко, наголошує Forbes. Одна з проблем полягає в тому, що оператори вже багато років використовують DJI Mavic та добре знайомі з їхніми особливостями. Ще одна причина полягає в тому, що DJI як "корпоративний кит", який переміг своїх конкурентів, постійно удосконалює свої продукти.
"Переконати людей відмовитися від перевіреного виробника і надійного продукту — особливо в умовах, коли на кону життя — буде непросто. В інтернеті панує скепсис щодо якості альтернатив, і критики швидко вказують на недоліки.
Є й тонше питання — наскільки «українськими» є дрони місцевого виробництва. Деякі компанії досі значною мірою залежать від китайських компонентів, адже, наприклад, якісні камери важко знайти деінде. У Frontline кажуть, що лише 15% їхніх деталей — з Китаю, але дедалі більше компонентів уже можна закуповувати в Україні.
До недавнього часу двигуни для дронів імпортувалися. Тепер український виробник Motor-G випускає понад 100 тисяч на місяць — і обсяги зростають. Україна вже виробляє власні акумулятори, польотні контролери та навіть недорогі тепловізори", — йдеться у публікації.