Індія стає головним постачальником дизелю для України, — Financial Express
У липні 2025 року Індія обігнала інших постачальників і стала найбільшим джерелом дизельного пального для України, забезпечивши 15,5% імпорту. Дизель індійського походження надходить в Україну кількома каналами. Значна частина прибуває танкерними поставками по Дунаю з Румунії.

Про це повідомляє Financial Express.
Видання посилається на дані української аналітичної компанії "НафтоРинок", згідно з якими, щоденні поставки в середньому становили 2 700 тонн. Це є одним з найвищих місячних показників експорту з Індії цього року. Таке різке зростання знаменує собою кардинальну зміну порівняно з липнем 2024 року, коли Індія постачала лише 1,9% від потреб України в дизельному пальному.
"Цей розвиток подій відбувається у політично напружений момент. Вашингтон нещодавно запровадив високі 50-відсоткові мита на індійські товари, посилаючись на те, що Нью-Делі продовжує купувати російську нафту. Іронія разюча: поки США карають Індію за її енергетичні зв’язки з Москвою, індійське пальне водночас допомагає підтримувати воєнну економіку Києва", — йдеться у матеріалі.
Зазначається, що дизельне пальне індійського походження потрапляє до України кількома каналами. Значна його частина надходить танкерами по Дунаю з Румунії. Крім того, вантажі проходять через термінал OPET у турецькому порту Мармара-Ереґлісі, і цей маршрут продовжує функціонувати, попри часткові санкції. Ці маршрути дозволили Індії зарекомендувати себе як надійного постачальника навіть за складних геополітичних умов.
З січня по липень 2025 року Індія забезпечила 10,2 відсотка імпорту дизельного пального в Україну — у п’ять разів більше, ніж 1,9 відсотка за аналогічний період торік. Хоча частка Індії тепер вища, ніж у кількох європейських партнерів, за фізичними обсягами експорту вона все ще поступається Греції та Туреччині. Втім, липневі показники вивели Індію на перше місце серед усіх конкурентів у відносних показниках.
Попри те, що Індія очолила рейтинг у липні, інші постачальники залишаються важливими. Обсяги дизеля з Греції та Туреччини залишалися значними, хоча поставки зі Словаччини перевищили їх. Польща та литовська Orlen Group разом забезпечили близько 20 відсотків загального імпорту. Тим часом шведський експорт із заводів Preem, що постачається через Польщу та Данію, досяг рекордних рівнів від початку повномасштабного вторгнення Росії, забезпечивши 4 відсотки липневого імпорту.