Чи вбиває дистанційна робота корпоративну культуру? — The Economist

Чи дійсно примусове перебування людей в офісі покращує корпоративну культуру? Аналіз The Economist показує, що відповідь може залежати від того типу, який компанія намагається прищепити. Texty.org.ua публікують ключові висновки статті.

Фото ілюстративне, з відкритих джерел
Фото ілюстративне, з відкритих джерел

Керівники загалом стверджують, що присутність працівників в офісі сприяє розвитку корпоративної культури. Спонтанність, яка часто призводить до появи нових ідей, втрачається, коли співробітники працюють з дому. Страждає також і співпраця.

Дослідження 61 000 працівників Microsoft показало, що дистанційна робота в першій половині 2020 року зробила компанію більш ізольованою та менш динамічною. Крім того, стає складніше інтегрувати нових співробітників.

Утім, майже всі працівники визнають, що воліли б принаймні частково працювати з дому. Марк Ма з Піттсбурзького університету та його колеги з’ясували, що компанії, які після пандемії змусили працівників повернутися до офісу, зіткнулися з падінням задоволеності роботою і зростанням плинності кадрів — без жодного покращення показників ефективності.

Щоб оцінити зв’язок між політикою компаній щодо формату роботи та їхньою культурою, британське видання звернулося до CultureX — дослідницької компанії, яку очолюють Дон і Чарлі Салл. Вони надали базу даних із дев’яти показників корпоративної культури для приблизно 900 компаній, сформовану на основі відгуків на сайті Glassdoor. Другим джерелом аналізу стала консалтингова компанія Work Forward, яка веде Flex Index — базу політик роботодавців щодо дистанційної роботи. Вона класифікує компанії як повністю офісні, повністю гнучкі або гібридні.

Об’єднавши ці бази, The Economist виявив, що компанії, які вимагають обов’язкової присутності в офісі п’ять днів на тиждень, отримують вищі оцінки від працівників за показником «гнучкість» — здатність компанії швидко передбачати та реагувати на зміни на ринку. «Коли ви в офісі, — пояснює Чарлі Салл із CultureX, — ви отримуєте інформацію значно швидше й ефективніше і здатні адаптуватися до нових обставин набагато краще».

А от за іншими показниками компанії, які суворо дотримуються офісного формату, мають гірші оцінки, ніж ті, що дозволяють більше свободи. Фірми з п’ятиденним обов’язковим перебуванням в офісі отримують нижчі оцінки від працівників за такими критеріями, як підтримка (чи відчувають працівники, що керівники про них піклуються), якість лідерства, токсичність (ступінь терпимості до неповажної поведінки на робочому місці), відвертість та баланс між роботою й особистим життям. За трьома іншими показниками, які відстежує CultureX, істотної різниці залежно від політики щодо формату роботи не виявлено.

«Компанії, які справді мають високі оцінки з гнучкості — такі як Nvidia, SpaceX, Tesla — зазвичай укладають певну угоду з працівниками», — каже Дон Салл (також професор MIT Sloan School of Management). Працівникам пропонують високу зарплату, хороші кар’єрні перспективи й інші бонуси. «Але ціною за це є, як правило, дуже поганий баланс між роботою і життям».

Минуло понад п’ять років від початку пандемії, а компанії досі намагаються знайти оптимальне поєднання роботи в офісі й віддалено. З послабленням ринку праці, що зміщує владу від працівників до роботодавців, керівники можуть вимагати більшої присутності в офісі, посилаючись на необхідність підтримувати корпоративну культуру. Для компаній, які цінують гнучкість, це може мати сенс. Але дані свідчать: це має свою ціну.

Знак гривні
Знак гривні