Як телеграм-канали заробляють на страхах українців: основні маніпуляції

Анонімні телеграм-канали задля заробітку заманюють українців у пастку клікбейту, застосовуючи такі гачки, як інформація про повітряні атаки та «точні» графіки знеструмлень.

Про це йдеться у дослідженні Texty.org.ua.

Звичку перевіряти реальний стан під час повітряних атак у телеграмі часто використовують, щоб заробити на страхах українців гроші. Читачам популярного телеграм-каналу пропонують підписатися на інші, щоб дізнатися ще точнішу й свіжішу інформацію.

"Такі повідомлення — замануха, покликана змусити користувачів підписатися на більшу кількість каналів. Ваші страхи й емоції використовують, щоб потім між новинами показувати онлайн-казино, ставки на тоталізаторі або приховану політичну рекламу", — йдеться у дослідженні.

Як це працює

Під час повітряних тривог у телеграм-каналах зʼявляються повідомлення на кшталт «дізнайся, куди летить “Шахед” у твоєму місті» + посилання. Ці лінки ведуть на анонімний телеграм-канал або мережу телеграм-каналів.

«Наприклад, ви читач одного з найпопулярніших в Україні телеграм-каналів «Труха⚡️Україна» (понад 2,7 млн підписників).

Бачите повідомлення із заголовком «Загроза масованого удару!». Вас запевняють, що «інформація по регіонах оновлюється щохвилини», і закликають долучитися до інших телеграм-каналів, які мають розповісти, де летить ракета.

Однак посилання не ведуть на якийсь конкретний моніторинговий канал. Це реклама каналів із сітки «Трухи», — зазначається у дослідженні Texty.org.ua.

Доступ до таких телеграм-каналів закритий, стати підписником можна тільки за запитом.

Але приєднатися до запропонованого каналу — досить складно. Користувача переспрямовують на закриті телеграм-канали, і це частина схеми.

Медіаексперт Борис Родієвський зазначає, що за допомогою механізму створення унікальних запрошень, що є лише в закритих каналах, можна отримати статистичну інформацію: скільки підписників приходить і з яких саме каналів. Досвідчені адміни створюють завжди окремі посилання для кожної реклами і кожного каналу, на якому рекламуються.

Лише завдяки закритим каналам можна точно проаналізувати ефективність реклами, тобто вартість одного підписника.

«Таким чином, намагаючись підписатися на конкретний канал із повідомленнями про тривоги, який вам запропонувала «Труха», після всіх процедур, підтверджень і переходів ви отримуєте купу нових підписок на канали, які публікують загалом те саме, що й «Труха», — йдеться у публікації.

Читайте докладніше: "Ракетний обстріл — можливість заробити. Брудні прийоми телеграм-каналів для збільшення аудиторії".

datavis маніпуляції телеграм інфографіка

Знак гривні
Знак гривні