Закриті дані про освіту: як нам відмовили в інформації, яку ми вже отримували раніше

На початку жовтня Texty.org.ua звернулися до Інституту освітньої аналітики, щоб отримати “сирі” дані про результати НМТ та формати навчання в живу чи онлайн у школах України. Ми хотіли проаналізувати чи є звʼязок між типом навчання й успішністю учнів.

Фото ілюстративне. Джерело: arrow_smith2_Depositphotos
Фото ілюстративне. Джерело: arrow_smith2_Depositphotos

Наш перший запит, надісланий електронною поштою, залишився без відповіді. За словами співробітників під час телефонної розмови, його не знайшли серед листів й попросили продублювати його. При цьому вони також усно зазначили, що подібна інформація не підлягає розголошенню, посилаючись на чутливість даних під час воєнного стану.

Відповідь Інституту надійшла 27 листопада, майже через місяць після повторного запиту. У ній зазначено, що Інститут «не обліковує дані НМТ/ЗНО», а історичні дані про формати навчання «поки що не зберігаються» в базі даних.

Варто зазначити, що раніше ми вже зверталися до цієї держустанови й отримували потрібні дані про організацію навчального процесу в школах. На основі отриманої інформації у травні 2024 року ми опублікували статтю у якій писали, що понад 25% українських дітей позбавлені повноцінної освіти через війну.

Також тоді, завдяки наданій інформації, ми створили інтерактивну карту, яка відображає розподіл шкіл за типами навчання: очне, дистанційне, змішане.

Зараз же Інститут освітньої аналітики почав стверджувати, що таких даних у них немає ще й прикривається війною.

Таким чином чиновники блокують можливість провести актуальний і незалежний аналіз стану шкільної освіти в країні.

Також виникає запитання, куди ж поділася ця інформація?

освіта редакційне відкриті дані журналістика даних

Знак гривні
Знак гривні