Чому Іспанія не дозволила Угорщині купити мадридську залізничну компанію і до чого тут Україна

Іспанський уряд наклав вето на спробу угорського консорціуму Ganz-Mávag Europe купити мадридську залізничну компанію Talgo, яка володіє технологією змінної ширини колії.

© Angel Garcia/Bloomberg
© Angel Garcia/Bloomberg

Про це пише OSINT-аналітик Intelschizo.

Зазначається, що Talgo розробила запатентовану систему змінної ширини колії, яка дозволяє її поїздам автоматично адаптуватися до залізничних колій з різною шириною.

Як заявили в Talgo, її система змінної колії «дає змогу потягу змінювати ширину колії під час руху зі швидкістю близько 15 км/год і без необхідності зупинки».

Вето було накладено після того, як Національний розвідувальний центр Іспанії та Департамент національної безпеки представили свої засекречені звіти щодо пропозиції про поглинання. Міністерство економіки Іспанії підтвердило, що ця угода становить «непереборні ризики для національної безпеки та громадського порядку».

За повідомленнями іспанських ЗМІ, вето мотивоване ймовірними зв'язками, які існують між Ganz-Mávag і Москвою, а також можливістю використання технології Talgo, яка може полегшити транспортування російських військ в Україні та за її межами.

Угорський державний інвестиційний фонд Corvinus володіє 45% акцій консорціуму Ganz-Mávag Europe; решта 55% належать угорському виробнику поїздів Magyar Vagon group через Ganz-Mávag Holding. Остання компанія була дочірньою компанією російського виробника поїздів «Трансмашхолдинг» і має історичні фінансові зв'язки з російським «Ексімбанком». Хоча Москва офіційно припинила свою участь у 2022 році, звіти свідчать, що неформальні зв'язки залишаються активними. Згідно з повідомленнями іспанської розвідки, поділ російського та угорського бізнесу у 2022 році був лише показушним.

Неназваний високопоставлений іспанський урядовець заявив, що Мадрид також наклав вето на пропозицію про поглинання Talgo частково через те, що компанія могла б допомогти Україні у відновленні, зміцнивши її залізничне сполучення з ЄС, надавши Україні пристрої для зміни колії, вантажні та високошвидкісні поїзди, обладнані осями зі змінною шириною колії.

Від Texty.org.ua зазначимо, що російська військова логістика дуже залежні від залізниці, без залізничних колій російська армія може просуватися лише на відстань до 70 км. (детальніше про це читайте тут).

вето угорщина залізниця іспанія

Знак гривні
Знак гривні