Росіяни штурмують позиції на маневровому електротранспорті. Чим небезпечна нова тактика окупантів
Російські війська долучають до штурмів уже не лише гольф-кари, а й електрокари: вони тихіші за танки чи БМП. Це новий виклик для аеророзвідки.
Про це розповіли в інтервю Liga.net військові та аналітики.
За словами речник оперативно-стратегічного угруповання військ "Хортиця" Назара Волошина, під час штурмів росіяни використовують "усе, що мобільне": в роботу вже йдуть гольф-кари, багі й мотоцикли.
Станом на кінець квітня штурми за участю не лише гольф-карів, а й електромобілів стали звичним явищем, кажуть військові.
"На різних напрямках противник застосовує для штурму позицій електрокари й електромотоцикли, – розповідає командир батальйону бригади Нацгвардії "Буревій" Володимир Жданов. – Це такі маленькі машинки, подібні до багі. Тільки електричні. На них під'їжджають максимально близько до позицій, щоб їх не чули".
Каже, завдяки цьому ворожий штурм починається неочікувано – адже електротранспорт "не гарчить як танк чи БМП".
Апгрейд російської тактики банзай-атак
Ані броні, ані додаткового захисту для особового складу на цих електрокарах не передбачено. Окупантів, які штурмують позиції на цих транспортних засобах, речник "Хортиці" називає смертниками.
"Штурми проводять такими собі мобільними групами. Штурмують і на гольф-карах, і на квадроциклах, і навіть на кросових мотоциклах, – каже Волошин. – Більшість із них залишаються на полі бою разом із їхнім брухтом. Залишками цієї автомобільної техніки, наприклад, усіяні всі околиці Часового Яру".
Фактично йдеться про апгрейд російської тактики банзай-атак, пояснює Павло Нарожний, військовий експерт і засновник проєкту з допомоги артилеристам "Реактивна пошта".
Раніше росіяни використовували один-два БТР чи БМП, щоби стрімко залетіти на українські позиції, додає він:
"Хтось підривається на міні, когось знищують ПТУРом. Але якась частина в кожному разі зав'язує бій. Після чого починається друга така сама банзай-атака – ще дві одиниці техніки доїжджають і вирушають на підтримку до перших".
Тепер те саме роблять за допомогою електрокарів. Різниця – в маневровості й кількості особового складу, зазначає Нарожний.
"Якщо БТР наїхав на міну, в ньому ворог втратить 10-12 бійців, – пояснює військовий експерт. – Електробагі може перевозити до чотирьох осіб – більше не влізе. В нього складніше влучити дроном, бо він маленький і дуже маневровий. Відповідно, спиняти їх – важче".
Влучити у таку машинку можна з меншої відстані з автоматичної зброї або кулемета. Але так ворогу легше демаскувати позиції ЗСУ.
Для цих штурмів росіяни використовують переважно китайські електрокари, каже Нарожний. Вони ще й дешевші.
Читайте також: Росіяни встановлюють на китайські "гольф-кари" мангали і РЕБ
Ця тактика дає певні результати, і росіяни постійно цим користуються, розповідає ексречник Генерального штабу, полковник запасу Владислав Селезньов.
Росіянам байдуже, скільки особового складу вони втратять під час таких атак, пояснює він. Головна мета – аби хоч якийсь підрозділ рівня відділення чи взводу прорвався у визначене місце і був спроможний там закріпитись: "Ті, хто прорвався, одразу вкопуються у землю, щоб створити передумови для учасників подальших атак, які продовжать сунути на визначені рубежі й позиції".
Читайте також: Китайські "гольф-кари" стали для окупантів трунами на колесах — Bild
Дефіцит легкої броньованої техніки у росіян
Ще одна причина активного застосування електрокарів і багі – дефіцит легкої броньованої техніки у росіян, вважає Селезньов: "У них насправді є проблема з бронетехнікою та взагалі з автівками, які мають можливість переміщуватись неподалік від лінії бойового зіткнення. Тому вони кидають у пекло війни все, що мають".
Однак це не означає, що росіяни повністю перейдуть на використання багі та електрокарів, каже військовий експерт Defense Express Іван Киричевський. Швидше за все, ставку роблять на їх комбінацію із бронетехнікою.
"Нам потрібно робити висновки, – переконаний експерт Defense Express. – У Силах оборони мають масово з’являтись подібні гольф-кари. Хай не як штурмовий засіб, а хоча б як транспорт для швидкого доставляння піхоти на передній край лінії оборони".
Сили оборони також використовують такі транспортні засоби, додає Киричевський. Але про масовість поки не йдеться.
Попри те, що нова тактика росіян є нововведенням весни 2024 року, аеророзвідка вже навчилась ефективно їй протидіяти, каже пресофіцер бригади "Червона Калина" Микола Коваль.
Дивіться також: Відео дня. Невдалий штурм росіян на китайських гольф-карах
Виявлення ще на етапі формування таких мобільних штурмових груп і скоординована робота артилерії та FPV-дронів допоможе краще протидіяти гібридним атакам, додає Селезньов.
"Ще один ефективний засіб протидії – мінування територій, – наголошує ексречник Генштабу. – Серед іншого дистанційне. Щоб ворог відчував не лише ефективність наших снайперів чи птуристів, а й бойову роботи наших інженерно-саперних підрозділів".