Харківські журналісти подали заяви в поліцію на бар, що пропонує коктейлі "Зґвалтований" і "Мрія педофіла"

Журналісти "Медіагрупа Накипіло" і ЛЮК подали заяви до поліції і Держспоживслужби на харківський коктейль-бар “Поза зоною”, який виклав у своєму інстаграмі меню із сексистськими та дискримінаційними назвами.

Про це повідомляє Інститут масової інформації.

Заклад “Поза зоною” відкрився кілька місяців тому в будівлі Харківського національного академічного театру опери та балету імені Лисенка.

У меню можна побачити назви таких напоїв: “Мрія педофіла”, “Приниження”, “Інцест”, “Насмоктала”, “Глибока глотка”, “Повія”, “Зґвалтований”, “Медова с*чка” і лимонад “Дешева хвойда”.

Меню бару “Поза зоною”. Скриншоти Юлії Напольської
Меню бару “Поза зоною”. Скриншоти Юлії Напольської

Медіа подали заяви до Головного управління Національної поліції і Держспоживслужби за фактом виявлення реклами, що містить ознаки дискримінації та розповсюджується на носіях зовнішньої реклами, а також на сторінці закладу в інстаграмі.

У заяві журналісти звертають увагу на порушення частини 1 статті 8 Закону України “Про рекламу”, згідно з якою забороняється “вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб”.

Крім того, йдеться в заяві, відповідно до ч. 3 ст. 7 вищезгаданого закону, реклама не має містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.

Юрист Інституту масової інформації Володимир Зеленчук зазначає, що використання меню з подібним вмістом у закладі громадського харчування не може призвести до суттєвої відповідальності чи штрафу, але це не стосується реклами такого меню.

“Якщо органи Держпродспоживслужби погодяться з висновками заявників, вони можуть накласти штраф у розмірі 10 мінімальних заробітних плат”, – каже юрист.

Як зазначає представниця ІМІ, людей, які обурилися в соцмережах таким контентом, заклад звинуватив у тому, що вони “не розуміють жартів”. Свої дії співробітники бару виправдовують волонтерською діяльністю.

реклама скандал медіа харків

Знак гривні
Знак гривні