Альтернатива Керченському мосту. Росіяни тягнуть залізницю вздовж Азовського узбережжя (КАРТА)

Російські окупанти активно розбудовують залізничні шляхи вздовж Азовського узбережжя, щоб значно спростити свою військову логістику на півдні. Як ми писали, російська армія здатна ефективно воювати на відстані 60 км від залізниці.

Від Текстів: Якщо росіяни добудують залізницю вздовж Азову, то знищення Керченського мосту вже не матиме вирішального військового значення для деокупації Півдня.

Як повідомляє Центр транспортних стратегій, Росія має намір до кінця 2024 року запустити рух залізницею, яка пролягатиме тимчасово окупованими територіями Донецької, Запорізької, Херсонської областей, та має з’єднати Ростов-на-Дону й окупований Крим.

Зокрема, один з керманичів окупаційної залізничної адміністрації в регіоні повідомив, що роботи з відновлення магістралі та будівництва нової гілки розпочали у вересні 2023 року. За цей час проклали ділянку завдовжки 63 км та відновили 140 км колій. Нова ділянка прокладена вздовж узбережжя Азовського моря. З 15 березня по ній начебто почали курсувати вантажні поїзди. Це був перший етап проєкту.

Ще два етапи окупанти планують завершити до кінця 2024 року. Вони передбачають прокладання тупиків та розв'язок, зведення приміщення для чергових на станціях та низку інших робіт. Основним призначенням залізниці має стати її альтернатива Керченському мосту.

На яких напрямках триває будівництво

Як повідомляє 24 канал, у Новоазовському та Маріупольському районах окупанти розчищають земельну ділянку для будівництва гілки від кордону до Маріуполя. Ще взимку Маріупольська райрада отримала документи, у яких йшлося про погодження надання земельних ділянок під будівництво цієї залізниці вздовж Азовського моря.

Також росіяни тягнуть залізницю з Ростова-на-Дону, яка має врізатись в наявну гілку між Маріуполем та Волновахою. Фактично, це реанімація того сполучення, яке існувало до 2014 року та з'єднувало Маріуполь з Москвою. Окупанти лагодять цю ділянку, частину якої будують наново. Зокрема, зводять новий міст в районі селища Гранітного.

Крім того, загарбники будують запасний шлях на південь в бік Маріуполя. У разі неуспіху з мостом біля Гранітного, росіяни підуть складнішим шляхом – протягнуть пряму гілку в Маріуполь, яка вріжеться в залізницю Маріуполь – Волноваха – Донецьк.

Радник мера Маріуполя Петро Андрющенко застерігає, що окупанти встигнуть врізатися в цю гілку уже найближчим часом, максимум – у травні.

Він опублікував мапу, на якій позначено залізничні шляхи, які можуть прокласти росіяни, чим значно покращать собі логістику.

"Усі заперечують тому, що росіяни форсять мапу залізниці, яку навіть ще не будують (зелений маркер). Навколо моря. Проте на карті умовно показую, про яку саме залізницю зараз казав Путін (червоний маркер). І знаєте, що найцікавіше? Вона існує в природі. Тому що це – наша українська залізниця. Тут питання “А” – врізка з Тельманового. “Б” – безпека / домінування на Вугледарських висотах та можливість задіяти Вугледарсько-Волноваський залізничний вузол. Я про це талдичу вже з осені минулого року.

Я не нагнітаю. Просто кажу, як воно є. Скорочення логістики можливо вже в травні на 300 км. Обхідний шлях – від Вугледара. Тому принаймні наша увага посилена на цей напрям. Російська теж, недарма вони резерви тут тримають та не кидають на Мар'їнку/Курахове", – написав Андрющенко.

окупанти Азовське море логістика рф кримський міст залізниця

Знак гривні
Знак гривні