"Міг би вмістити 5 "Титаніків". За що критикують найбільший у світі круїзний лайнер (ФОТО)
Найбільший круїзний лайнер у світі, який у суботу вирушає у свій перший комерційний рейс з Маямі, був спущений на воду під фанфари найвищих оцінок, однак й наразився на критику екологів, пише The Guardian.
Довший за Ейфелеву вежу, "Ікона морів" здіймається над хвилями на 20 палуб, вміщує понад 7000 пасажирів і членів екіпажу, а при вазі у чверть мільйона брутто-тонн може проковтнути п'ять "Титаніків".
Кольорові гірки на його верхній палубі виділяють "Острів гострих відчуттів", найбільший аквапарк у морі, і він може похвалитися 17-метровим критим водоспадом. У соціальних мережах корабель швидко охрестили "людською лазаньєю".
Проте спуск на воду величезного судна у Флориді, одного з багатьох таких же або навіть більших, які можуть бути побудовані протягом наступних кількох років, перефокусував увагу на вплив круїзного туризму на планету.
Різні дослідження екологічних організацій, які порівнювали вуглецевий слід тижневого відпочинку в європейському круїзі з перельотом і перебуванням у готелі, дійшли висновку, що такі круїзи є у вісім разів більш вуглецевовмісними.
Компанія Royal Caribbean зробила велику ставку на те, що Icon of the Seas працює на скрапленому природному газі (СПГ), називаючи його "найчистішим морським паливом", що горить найчистіше. Однак Браян Комер, директор морської програми Міжнародної ради з чистого транспорту, каже, що використання такого палива свідчить про те, що індустрія "інвестує в хибні кліматичні рішення".
Використання СПГ замість інших видів суднового палива скорочує викиди вуглекислого газу на чверть. Але круїзний лайнер, що використовує СПГ, загалом викидає більше парникових газів через так зване "прослизання метану", каже Комер. Це коли частина газу не спалюється, що призводить до викидів метану, який впливає на клімат набагато сильніше, ніж вуглекислий газ. Метан утримує приблизно у 80 разів більше тепла, ніж CO2, протягом 20 років після того, як він потрапляє в атмосферу.
До того ж великі кораблі потребують більшої інфраструктури в портах, що руйнує рифи та екосистеми, щоб прийняти їх.