Підрив залізниці у російському Сибіру: яку стратегію застосовує СБУ
Служба безпеки України влаштувала ще одну диверсію на Байкало-Амурській магістралі (БАМ) у Бурятії.
Про це повідомляє Ліга з посиланням на власні джерела.
За словами співрозмовника видання у силовому блоці, новий підрив став другим етапом операції СБУ для виведення з ладу важливої залізниці, яку росіяни використовують для перекидання військ і техніки.
Зазначається, що перший вантажний потяг був підірваний у Північномуйському тунелі, а тому для продовження руху окупанти почали використовувати об'їзний шлях через так званий Чортовий міст.
Під час руху поїзда на високій 35-метровій переправі спрацювала закладена в нього вибухівка. Від вибуху спалахнули шість цистерн, до гасіння пожежі залучили пожежний поїзд.
Раніше стало відомо, що СБУ влаштувала вибух у Північномуйському тунелі — він розташований на Байкало-Амурській магістралі в Бурятії, це єдина серйозна залізнична колія між РФ і Китаєм.
Під час руху вантажного поїзда спрацювали чотири вибухові пристрої.
Чому це важливо
Ця акція – підтвердження ефективності нелінійної стратегії, яку вибрала СБУ, розповів Liga.net співрозмовник у спецслужбі.
Окрім прямих економічних збитків, вибух допомагає викрити конкретні факти постачання з Китаю до РФ, вважає Валерій Рябих, експерт інформаційно-консалтингової компанії Defense Express.
Водночас військовий експерт із Центру Разумкова Олексій Мельник наголошує на важливості того, що ці диверсії відбуваються на тлі різноманітних "інцидентів" на підприємствах ВПК у різних регіонах Росії – під Москвою, у Смоленську, Брянську, Челябінську.
"Це стратегія дрібних порізів, – каже він. – Кожен із цих актів окремо не може переломити стратегічний перебіг війни. Але всі разом вони мають накопичувальний, кумулятивний ефект. Чим більше таких дрібних (у масштабі великої війни) ударів, тим більша ймовірність, що в певний момент цей колос може звалитися".
Ці "дрібні порізи" можуть реалізовуватись у різних формах – від ударів дронами до залучення диверсійних груп або впливів на місцеві сили, які не згодні з поточною політикою Російської Федерації, додає Валерій Рябих.
Удари на оперативну глибину до 250 кілометрів покликані зменшити можливості противника у проведенні воєнних операцій: це порушення логістики, порушення роботи тилу, зокрема, аеродромів базування ворожої авіації, яка застосовується для завдання ударів по Україні, каже експерт.
Удари на стратегічну глибину – понад 250 кілометрів – порушують можливості противника забезпечувати війська і підвозити запаси з тилу, впливають на роботу інфраструктури забезпечення війська.
"Удар по БАМ – важливий як раз у цьому контексті. Це вже суперстратегічний удар. Окрім завдання економічних збитків та порушення логістики, він може призвести до викриття конкретних фактів постачання тих чи інших видів техніки та компонентів з Китаю", – вважає Рябих.