В Україні вироблятимуть розвідувально-ударні дрони на базі французького Aarok (ФОТО)
Французька компанія Turgis & Gaillard підписала контракт з ДП “Антонов” про спільне виробництво безпілотного літального апарата на базі безпілотника класу MALE під назвою Aarok.
Про це повідомляє La Tribune.
Угода була підписана під час візиту міністра оборони Франції Себастьяна Лекорню до Києва 28 вересня.
За словами президента та засновниці Turgis & Gaillard Фанні Тюржі, безпілотник "має злетіти в Україні наступного року".
Вона також наголосила, що Aarok, який випускатиме "Антонов", не піде на експорт. Дрон призначається лише для Збройних сил України.
Фото: Gareth Jennings/Twitter (X)
На сайті Aarok MALE повідомляють, що дрон виконує спостережні та розвідувальні завдання з використанням високоефективних оптико-електронних і електромагнітних датчиків.
Як зазначає Defence Express, для України буде вироблятися менша та дешевша версія цього БПЛА, яка, вочевидь, матиме скромніші характеристики, які поки що не розкриваються.
Видання додає, що розробку цього безпілотника французька оборонна компанія тримала у таємниці, а інформація про нього вперше неочікувано з’явилася напередодні традиційного Паризького авіасалону у червні.
"Водночас приховати створення такого БПЛА аж протягом трьох років (саме стільки часу витратили французи на його розробку), ймовірно, було доволі складно, бо йдеться про дрон класу MALE (середньовисотні літальні апарати з великою тривалістю польоту) з розмахом крил у 21,9 м — для порівняння, у MQ-9A Reaper цей показник становить 20 м", — пише Defence Express.
Завдання, які безпілотник Aarok може виконувати на полі бою, доволі стандартні — це розвідка тощо, а також ударні місії. Як варіант такий БПЛА може бути оснащений станціями Wescam MX-25 або ж Euroflir 610, а також нести інше різноманітне обладнання, як-от системи радіотехнічної розвідки.
Окремою перевагою свого безпілотника Aarok французи називали доволі міцні стійки шасі, завдяки яким цей дрон може злітати, наприклад, з нерівних полів — тобто для його експлуатації не потрібна підготовлена інфраструктура.
Тактико-технічні характеристики французького БПЛА Aarok:
- повна маса БПЛА — близько 5,5 тонни у максимальній конфігурації;
- маса порожнього БПЛА — 2,5 тонни;
- максимальна маса корисного навантаження (включно з паливом) — близько 3 тонн, з них до 1,5 тонни — озброєння;
- час перебування у повітрі — від 24 годин, у деяких джерелах — близько 30 годин;
- силова установка — 1200-сильний турбогвинтовий двигун Pratt & Whitney Canada PT6 (розглядаються варіанти з двигунами Safran Ardiden 3 чи GE Aviation Catalyst);
- швидкість польоту — приблизно 463 км/год.