Як нова політика Маска у Twitter сприяла поширенню російської пропаганди, – дослідження

Згідно з дослідженням, оприлюдненим Європейською комісією, соцмережа X (колишній Twitter) Ілона Маска відіграла важливу роль у тому, що російська пропаганда про Україну досягла більшої кількості людей, ніж до початку великої війни.

Про це пише The Washington Post.

Зазначається, що дослідження провела некомерційна аналітична група Reset, яка виступає за посилення нагляду за цифровими платформами.

Дослідження показало, що, попри добровільні зобов'язання найбільших соціальних мереж протидіяти російській пропаганді, російська дезінформація проти України процвітає.

"Протягом 2022 року аудиторія та охоплення акаунтів у соціальних мережах, орієнтованих на Кремль, суттєво зросли по всій Європі, – йдеться у дослідженні. – Попередній аналіз свідчить про те, що охоплення і вплив підтримуваних Кремлем акаунтів ще більше зросли в першій половині 2023 року, зокрема, через руйнування стандартів безпеки Twitter".

twitter_01

Фото: Reuters

Дослідники зазначають, що законодавство та соціальні мережі не були готові до повноцінної інформаційної війни на кшталт тієї, яку Росія вела через державні офіційні акаунти, афілійовані акаунти та інші.

Використовуючи один ключовий прийом, пропагандисти спочатку розміщували численні повідомлення в нерегульованих просторах з меншим трафіком, а потім поширювали їх за допомогою посилань на більш популярних каналах.

"Жодна [соціальна мережа] не запровадила політику, спрямовану на всі або навіть більшість акаунтів, керованих Кремлем", – пояснюють автори дослідження.

Хоча основним періодом дослідження був 2022 рік, "охоплення прокремлівських акаунтів збільшилося в період з січня по травень 2023 року, а середня активність зросла на 22 відсотки на всіх онлайн-платформах", – зазначає Reset.

Однак це збільшення охоплення відбулося в основному за рахунок Twitter, де активність зросла на 36% після того, як гендиректор платформи Ілон Маск вирішив скасувати пом'якшувальні заходи щодо підтримуваних Кремлем акаунтів, аргументуючи це тим, що "всі новини певною мірою є пропагандою".

Маск вивів свою соціальну платформу з добровільного кодексу поведінки по боротьбі з дезінформацією, а також пом'якшив правила щодо контенту і скоротив штат співробітників, які забезпечують його дотримання.

Під керівництвом Маска компанія відмовилася від ярликів державних ЗМІ, які вона прикріплювала до RT та інших підконтрольних Кремлю акаунтів. Пропагандисти також заплатили за програму перевірки платформи Blue-check, щоб зробити свої пости більш помітними.

Водночас дослідження показало, що X Маска не був єдиним, хто не зміг зупинити поширення російської пропаганди. Instagram, і Facebook, що належать компанії Meta, також зазнали критики. Telegram також критикували.

Дозвіл на безмежне поширення дезінформації та мови ворожнечі порушив би Закон про цифрові послуги (закон ЄС про соціальні медіа, що набув чинності 25 серпня), якби він був чинним минулого року, – йдеться у висновках дослідження, яке тривало рік.

маск Twitter російська пропаганда російська дезінформація

Знак гривні
Знак гривні