Ексміністру інфраструктури Пивоварському призначили заставу в майже 10 млн грн
Слідчий суддя Вищого антикорупційного суду обрав запобіжний захід у вигляді застави колишньому міністру інфраструктури України Андрію Пивоварському, підозрюваному у зловживанні владою та службовим становищем, які завдали державі понад 30 млн дол. збитків.
Про це повідомляє Спеціалізована антикорупційна прокуратура.
"Суд визнав підозру обґрунтованою та частково задовольнив клопотання, застосувавши до підозрюваного запобіжний захід у вигляді застави у розмірі 9 997 900 грн.
Підозрюваний не пізніше 5 днів з дня обрання запобіжного заходу зобов’язаний внести кошти на відповідний рахунок ВАКС", – йдеться у повідомленні.
Читайте також: Причина українських негараздів у низькій довірі: чому слід захищати реформаторів від підозр
Також на колишнього міністра покладено такі обов’язки:
- прибувати на вимогу до детектива, прокурора та суду;
- повідомляти детектива, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та роботи, виїзди за межі м. Києва та Київської області;
- утримуватися від спілкування з іншим підозрюваним у справі, свідками та іншими особами, указаними в ухвалі.
Зазначається, що ухвала може бути оскаржена до Апеляційної палати ВАКС протягом 5 днів з дня її проголошення.
За словами Пивоварського, він не вважає, що зробив щось незаконне і що його дії потягли за собою якусь шкоду.
“Злочину ніякого немає, нічого незаконного я не підписав. Даний наказ був застосований міністерством юстиції і даний наказ діє до сьогодні. Незважаючи на те, що стільки років пройшло, оскарження немає", — сказав у коментарі Суспільному Пивоварський.
У чому звинувачують ексміністра
У 2015 році тодішній міністр інфраструктури Андрій Пивоварський підписав наказ, де дозволив приватним компаніям, які за свої гроші побудували або орендують причали в морських портах, збирати частину портових зборів собі. Цю норму передбачили ще в законі від 2013-го року. Портовий збір — це грошові платежі, які сплачують власники як і українських, так і іноземних суден за користування різними послугами та інфраструктурою портів.
Згідно із наказом Пивоварського, приватні компанії отримали можливість збирати половину суми корабельного збору і витрачати гроші виключно на інфраструктуру: операційну акваторію та її поглиблення. Як наголошують прокурори САП, через цей указ держава зазнала збитків на понад 830 млн грн, адже раніше збір проводила тільки Адміністрація морських портів України, тобто держава.
Від Текстів: Директор ДП «Прозорро.Продажі» Олексій Соболев, який у 2015-2016 рр. був радником міністра інфраструктури України й координував проєкти з підвищення прозорості діяльності, докладно пояснює абсурдність звинувачень проти ексміністра тут: НАБУ і САП видають підозри за реформи. Що не так зі справою ексміністра інфраструктури Пивоварського.