Національні ТБ-канали відходять на другий план. Де українці дізнаються новини, – дослідження
Українці дедалі більше віддають перевагу джерелам інформації, які дають можливість найбільш оперативно дізнаватися про суспільно-політичні події — месенджерам та соціальним мережам.
Про це свідчать результати опитування щодо медіаспоживання українців у січні 2023 року, яке провела дослідницька компанія Gradus Research.
Спостерігається тенденція до споживання інформації на платформах, де переважає user-generated контент, а новини з’являються миттєво. 65% опитаних дізнаються про події у месенджерах, а 61% — у соціальних мережах. Тоді як у серпні 2020 року частка месенджерів становила лише 41%.
Інформаційні інтернет-ресурси та національні ТБ-канали відходять на другий план (вочевидь, українці дедалі менше дивляться ТБ через цензуру, якою є, по суті, загальнонаціональний телемарафон — ТЕКСТИ). Лише третина опитаних громадян споживає новини із цих джерел інформації.
Частка користування інформаційними інтернет-ресурсами зменшилась майже вдвічі у порівнянні з серпнем 2020. Цими традиційними джерелами інформації більшою мірою користуються представники вікової категорії 55-60 років. При цьому вибір основних каналів отримання інформації суттєво різниться серед жителів міст-мільйонників та невеликих міст.
“Ми прослідковуємо тенденцію до споживання більшої кількості новин у месенджерах і соцмережах, яку запустив початок повномасштабного вторгнення. Рік назад це було для українців питанням виживання — якомога швидше дізнаватися про події війни, і в умовах складної безпекової ситуації ці медіа і надалі залишаються першими у списку”, — каже соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research Євгенія Близнюк.
Дослідження було проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному застосунку упродовж 24-26 січня 2022 року з-поміж 1190 респондентів.