Кремль розгорнув кампанію з дезінформації у США проти України: хто йому в цьому допомагає
Кремль зробив ставку на американських консервативних політичних та медіасоюзників, щоб послабити підтримку України з боку США, і розгорнув цілу дезінформаційну кампанію як для американської, так і для російської аудиторії.
Про це пише The Guardian з посиланням на експертів з дезінформації.
У політичній площині прямими чи опосередкованими союзниками Кремля стали представники Республіканської партії, як-от Пол Госар, Марджорі Тейлор Грін і Скотт Перрі, які в травні разом із 54 іншими республіканцями проголосували проти пакета допомоги Україні на суму 40 мільярдів доларів, а також висловили інші занепокоєння щодо російсько-української війни.
Оскільки республіканці контролюватимуть Палату представників у 2023 році, очікується, що вплив цих критиків допомоги Україні в Конгресі та дружніх до Москви правих ЗМІ зросте. Але аналітики кажуть, що вони навряд чи заблокують запит адміністрації Байдена до Конгресу в середині листопада про виділення понад 37 млрд доларів надзвичайної допомоги Україні, хоча можуть спробувати його урізати.
Експерти з дезінформації відзначають, що зараз консервативне крило Республіканської партії та її медіасоюзники стали активніше виступати за блокування допомоги Україні та закликати до аудиту американської військової підтримки.
"Внесення Марджорі Тейлор Грін резолюції про аудит допомоги Україні не є несподіванкою, зважаючи на вкрай негативний меседж щодо України, який лунав з правого флангу Республіканської партії протягом останніх трьох місяців", – зазначив Брет Шафер, старший науковий співробітник Альянсу за безпеку демократії.
У медіаполі деякі з найбільш кричущих брехливих заяв Кремля про війну, спрямовані на згортання американської допомоги Україні, просували основні фігури ультраправого середовища у США – від заперечувача Голокосту і расиста Ніка Фуентеса до ексрадника Трампа Стіва Беннона і зірки Fox News Такера Карлсона, чия багатомільйонна аудиторія вважається особливо корисною для російських цілей.
Прокремлівська позиція Карлсона та викривлення інформації про війну були відчутні з самого початку і, схоже, посилилися в останні місяці. Російські ЗМІ часто ретранслюють коментарі ведучого Fox News і вихваляють Карлсона. "Ми вступили в нову фазу, в якій Сполучені Штати безпосередньо перебувають у стані війни з найбільшою ядерною державою світу", – зі значною гіперболізацією попередив Карлсон свою аудиторію наприкінці вересня.
Крім того, у США аудиторія, яка отримує пропутінські повідомлення, збільшилася завдяки платформі для обміну відео Rumble. Там, зокрема розміщують пропагандистські відеоматеріали з каналу Russia Today, що на початку цього року припинив свою діяльність у США. Популярну серед консерваторів платформу Rumble фінансують нещодавно обраний сенатор-республіканець від штату Огайо Джей Ді Венс і мільярдер Пітер Тіль.
"Альтернативні платформи, такі як Rumble, поширюють антиукраїнські тези своїх активних користувачів, багато з яких були розміщені на інших платформах", – каже аналітикиня даних Меган Сквайр.
"Простий пошук за запитом "Україна" на Rumble сьогодні показує, що перше місце в результатах пошуку займають відео Стіва Беннона, де він просуває вимоги Марджорі Тейлор Грін щодо аудиту українських фондів допомоги, та сайт-сміттярка Post Millennial, який використовує Rumble для просування схожих наративів від Такера Карлсона", – додає вона.
Але за загальним впливом на американську аудиторію, кажуть експерти, великий мегафон Карлсона на телеканалі Fox все ще затьмарює інші пропагандистські інструменти, вигідні Москві.
"Аудиторія коментаторів Fox News, таких як Такер Карлсон, який часто поширює проросійські наративи, очевидно, на порядки більша, ніж у нових нішевих гравців, таких як Rumble, які часто поширюють російську дезінформацію, – каже віцепрезидент з досліджень Фонду Карнегі за міжнародний мир Ендрю Вайс. – Такі платформи є набагато більш впливовими, ніж більш підступні методи, які сьогодні використовує російський пропагандистський апарат".