"Антонов" заявив про будівництво другого Ан-225 "Мрія". Чи потрібно відроджувати гігантський літак?

Генеральний директор ДП "Антонов" Євген Гаврилов заявив, що Україна почала будівництво другого літака Ан-225 "Мрія" замість того, що був знищений росіянами під час бойових дій у Гостомелі.

Про це написав Bild, процитувавши слова Гаврилова про те, що другий Ан-225 буде забезпечений як новими деталями, так і частинами пошкодженого літака, і що "Мрію" відновлюватимуть у секретному місці.

Видання також зазначило, що побудувати літак допоможе міжнародний аеропорт Лейпциг/Галле, де тимчасово базується авіакомпанія "Антонова" і куди часто літав Ан-225.

Згодом пресслужба компанії "Антонов" поширила інформацію, що наразі розпочалися конструкторські роботи в цьому напрямку.

"За наявною експертною оцінкою, на теперішній час є близько 30 відсотків комплектуючих, які можна використати для другого зразка літака. Вартість побудови літака оцінюється щонайменше у 500 млн Євро. Проте про конкретну суму поки говорити зарано", – зазначили у компанії.

Як пояснив ZN.ua колишній провідний конструктор, керівник служби конструкторів з проєктування, побудови і сертифікації літака Ан-225 Анатолій Вовнянко, відновлення "Мрії" – дуже витратний проєкт з високими корупційними ризиками, і зараз краще зосередитися на побудові сучасних літаків для ЗСУ.

«Наразі добудова другого літака Ан-225 (крила і фюзеляж були побудовані в 1988-1989 роках) з використанням частини агрегатів, хвостового оперення, обладнання, двигунів і шасі, що залишились від першого літака, буде коштувати близько 150-190 млн доларів», – каже він.

Як приклад конструктор наводить ціни на проєктування «з нуля» сучасних літаків такого ж класу.

На думку Вовнянка, проєкт побудови другого екземпляра "Мрії" є економічно невигідним. За його оцінками, знадобиться близько 100 років, щоб вкладені у відбудову кошти окупилися. До того ж ДП «Антонов» давно перебуває в критичному стані, і невідомо, чи зможе закінчити цей проєкт.

Читайте також: "Мрію" можна відновити лише з іміджевою метою, ринок не потребує таких літаків – інженер-випробувач

«Наразі основним транспортним літаком ЗСУ є літак Іл-76. Це чудовий літак, створений 51 рік тому, який через 10-15 років завершить свій життєвий цикл в Україні. Потрібно почати розробляти йому на заміну новий український літак, наприклад, Ан-188. Причому розробку необхідно робити з підключення іноземних партнерів, щоб мати кошти для розробки та ринки збуту», – наголошує конструктор.

Крім того, на думку Вовнянка, необхідно разом з військовими визначитися, які ще літаки їм потрібні для вирішення логістичних і навчальних проблем сучасної армії: можливо, літак на заміну Ан-26 чи літак типу Ан-28 або Ан-38. Є сенс замість відбудови минулого зосередитися на побудові майбутнього.

Антонов ан мрія літаки проєкт

Знак гривні
Знак гривні