Командир Ан-225 "Мрія": втрата літаків у Гостомелі – це службова недбалість
Відповідальність за неухвалене рішення перемістити літаки з Гостомеля лежить на керівництві ДП "Антонов". Про це в інтерв'ю "Главкому" заявив командир Ан-225 "Мрія" Дмитро Антонов.
За словами командира «Мрії», за кілька тижнів до повномасштабного вторгнення керівники держпідприємства "Антонов" втекли до німецького офісу (у Лейпцигу розташована «дочка» «Антонова», компанія Antonov Logistics Salis) і не займалися питаннями збереження парку літаків, що залишався в Україні.
"26 січня аеропорт у Лейпцигу запропонував свої стоянки для усього парку наших літаків. Для їхнього переміщення потрібно було ухвалити рішення. Чесно кажучи, я не знаю, у чому саме були, фінансові чи політичні. Знаю лише, що пропозиція німців одразу не була прийнята українською стороною, продовжувалися якісь переговори.
Наші літаки могли вилетіти з Гостомеля будь-якої миті, бо нас були готові приймати. Окрім Ан-225, на якому замінювали двигун (і це не було великою проблемою для того, щоби він злетів на п’яти двигунах), були ще повністю справні Ан-26 і Ан-74", – розповів Дмитро Антонов.
Антонов зазначив, що не знає деталей переговорів про переміщення літаків між "Укроборонпромом" та ДП "Антонов".
"Можу лише сказати, що було чимало непрямих доказів того, що перемістити наші літаки з Гостомеля слід якнайшвидше. Наприклад, інші авіакомпанії починали вивозити свої літаки зі стоянок в Україні, починаючи з 15-17 лютого. Ще один доказ – дії страхових компаній. З початку лютого нас почали страхувати лише на два дні, а починаючи десь із 16 лютого страхували лише на один день.
Розумієте, щоби літак вилетів, потрібна була команда лише генерального директора "Антонова". На некомерційні перельоти саме він дає команду. А це був би саме технічний рейс. А от на комерційний рейс Ан-124, який відбувся 23 лютого, за п’ять годин до початку повномасштабного вторгнення, давав команду директор авіакомпанії", – пояснив командир.
Літак «Мрія», знищений окупантами в Гостомелі (фото:t.me/dobriyranokkyiv)
"Відповідальність за неухвалене рішення перемістити літаки лежить на керівництві, я його розцінюю як службову недбалість. Навіть у день початку війни був спокій, упевненість, що все буде добре і не треба нікуди летіти. Хоча вже було й пізно кудись летіти. Я не знаю, чому такий спокій був у нашого керівництва. Можливо, це варто з’ясувати під час розслідування, що зараз проводиться. Цікаво, які ж плани були у нашого керівництва на ці літаки, які було знищено за кілька днів?" – додав Антонов.
Дмитро Антонов розповів, що російські війська знищили майже половину парку ДП "Антонов". "Це Ан-24, Ан-26, Ан-225 – «Мрія», Ан-22 і Ан-124. Крайні два літаки дуже сильно пошкоджені. Ще Ан-132, але це не комерційний літак. Тобто загалом шість літаків знищено або сильно пошкоджено. Кажуть, можна буде відновити Ан-124, але невідомо коли. А кожен день простою літака – це втрачена вигода і недоотриманий прибуток, тобто втрата колосальних грошей", – каже він.