У росіян закінчуються справні вантажівки. З квітня теоретично можна буде контратакувати по всіх фронтах
Споконвічне російське недбальство вкотре грає на руку українській армії. За 6-8 тижнів експлуатації свого вантажного парку «на максималках» окупанти, ймовірно, просто не матимуть чим підвозити продовольство і набої. Тож Збройні сили зможуть сміливо контратакувати по всіх фронтах, впевнений експерт з якості в Агентстві США з управління оборонними контрактами (Defense Contract Management Agency (DCMA) Трент Теленко. У своєму блозі у Твіттері він регулярно детально описує, як росіяни «вбивають» свою техніку. «Тексти» наводять головні тези з його свіжого треду.
У одному з попередніх тредів Теленко розповідав про те, як росіяни ставлять на свої вантажівки шини нижчого, ніж потрібно, класу, і до чого призводить неправильна експлуатація і тривалий простій техніки (коротко: шини масово лускають просто під час мандрівки Україною, а війська застрягають у полях).
«Ця втрата транспортних засобів без жодного пострілу називається «оперативним зносом». Тобто, [недбало] керуючи парком транспортних засобів за звичайних обставин, ви втрачаєте частину з них, тому що вони ламаються. У бою ситуація стає набагато гіршою. Адже кожна миля, пройдена військовою вантажівкою на війні, дорівнює від 10 до 20 милям зносу в мирних умовах», – пише Теленко.
«Я був пов’язаний з трьома програмами армії США «Reset» («перезавантаження») у 2003–2008 роках, спрямованими на те, щоб відремонтувати всі вантажівки типу FMTV, які пережили рік експлуатації при максимальних навантаженнях. Як молодшому інспектору DCMA мені доводилось проводити первісні перевірки на вантажівках, пошкоджених вибухом саморобних вибухових пристроїв, подібних до цих.
Жоден з цих транспортних засобів не був на ходу, але головним чином тому, що їх збирали по частинах. У них не було багато пробігу, але були витоки масла, намул, протікання радіаторів, нарости вуглецю та розбиті підвіски, вибите скло кабіни», – Теленко наводить приклади пошкоджень на фото.
Однак, за його словами, йшлося про армію, в якій є професійні сержанти, для яких профілактика і постійні перевірки техніки були настільки ж природною і звичною річчю, як поїсти чи поспати. Ба більше, армія США примусово впроваджувала періоди відпочинку для своїх водіїв вантажівок, оскільки вони дбали про людей та техніку для майбутніх операцій.
«Все це не стосується російської армії. Більшу частину часу між 2012 по 2022 роками російська армія не обслуговувала свої вантажівки. У росіян немає професійного сержантського корпусу, тому вони не роблять цього й зараз», – пише експерт.
Першочерговим пріоритетом російської логістики є транспортування артилерійських боєприпасів. Кожна вантажівка вирушає в рейс в абиякому стані, перевантажена боєприпасами. Двигуни працюють на максимальних обертах, і протягом останніх трьох тижнів ніхто не перевіряв рівень масла чи інших рідин, не кажучи вже про їхню заміну.
Цей російський принцип «слідуйте плану понад усе» має реальні наслідки для втомлених водіїв. Це не просто аварії, які призводять до ланцюгової реакції по всій колоні. Водій засинає за кермом і, наприклад, падає з мосту.
А експлуатація перевантажених артилерійськими боєприпасами вантажівок, та ще й при руху крізь раніше зруйновані колони, найімовірніше, зіпсує навіть хороші шини. Адже сміття буде збиратися і накопичуватися у системі підтримки тиску і гальмівній системі.
Крім того, об’їзд довкола раніше утворених аварій займає більше часу.
«А ще є «фактор призовника». Як ви думаєте, хто буксирував гелікоптери на цьому відео? Російські призовники, ось хто. Що це означає під час панічної евакуації? Вони тягнули ці вертольоти так швидко, як могли, аби досягнути відстані у 15 км за межами досяжності артилерії. Чопери на той момент уже перетворилися на сміття. Однак після цього ці хлопці сповільнилися і не поспішали тягнути ці вертольоти до місця розвантаження, щоб у них було якомога більше «безпечного часу» перед наступним запуском по них артилерійських снарядів», – іронізує Теленко.
На його думку, сукупний вплив усіх цих факторів призводить до жахливого рівня оперативного виснаження вантажного парку російської армії.
«Якщо коротко: за час від 6 до 8 тижнів такого воювання весь парк військових вантажівок російської армії стане непридатним. З кінця квітня до середини травня 2022 року українська армія зможе контратакувати будь-де. (Зазначимо, що це теоретичне припущення, бо щоб атакувати, потрібно мати достатньо сил, а ми не знаємо, чи вони у нас є, – ред.) Тому що ніде далі, ніж на 30 кілометрів углиб території України не буде місця, де б російські війська не були без їжі та боєприпасів [через відсутність вантажного транспорту для їх підвезення]», – підсумовує експерт.