«Жодної політики, просто бізнес». Німецькі двигуни допомогли Китаю побудувати один із найсильніших флотів у світі
Де-факто ембарго на постачання до Китаю обладнання для побудови зброї не діє. Вміло користуючись значними дірами у законодавстві, німецькі індустріальні гіганти озброюють Китай. Нагадаємо, Німеччина навідріз відмовляється постачати в Україну не лише зброю, а й навіть станки для її виробництва.
Кілька типів військових кораблів китайського флоту оснащені двигунами, які були розроблені або побудовані німецькими виробниками, показало розслідування громадської телекомпанії ARD і газети Welt am Sonntag. У звіті йдеться про дві німецькі компанії – MTU у Фрідріхсгафені та французьку філію Volkswagen, MAN. Обидві компанії повідомили ЗМІ, що вони завжди дотримувалися правил експортного контролю.
Річ у тім, що такі двигуни потрапляють у категорію технологій подвійного використання, що перебувають у «сірій зоні» обмежень. MTU був постійним постачальником двигунів для ракетних есмінців класу Luyang III через ліцензований завод у Китаї принаймні до 2020 року. Китайські есмінці класу Luyang оснащені найсучаснішими системами озброєння, як-от ракети класу «земля-повітря» та крилаті ракети.
Крім того, повідомляється, що MTU постачав двигуни, які використовувалися на китайських підводних човнах класу Song. Однак у штаб-квартирі компанії ARD і Welt am Sonntag повідомили, що вони «остаточно припинили» постачання двигунів для підводних човнів. Компанія стверджує, що "не укладала жодних контрактів з міністерством оборони Китаю або збройними силами". Між тим, відсутність таких контрактів не завадила компанії створити спільне підприємства в Китаї у 2010 році та здійснювати постачання морських двигунів для китайського флоту та берегової охорони.
Так само у 2002 році SEMT Pielstick, французька дочірня компанія MAN, опублікувала на вебсайті компанії новину про постачання двигунів PA6, виготовлених для нового покоління фрегатів за ліцензією в Китаї. Це повідомлення все ще може міститися в архіві сайту.
"Беззубе", за словами німецьких журналістів, ембарго ЄС на постачання зброї у Китай було запроваджено після жорстокого придушення протесту студентів на площі Тяньаньмень у 1989 році, коли китайська армія вбила багато сотень, а можливо і тисяч людей (точну кількість неможливо встановити).
Нагадаємо, нещодавно стало відомо, що німецька компанія через посередників у Чехії постачала двигуни для російських військових безпілотників.