Ґрета Тунберг критикує «швидку моду» й ходить на секонд
Щоб менше шкодити довкіллю. Критика індустрії швидкої моди цілком відповідає твердженням ООН.
Екологічна активістка Ґрета Тунберг в інтерв'ю журналу Vogue (Мода) закликала до "системних змін" та наголосила, що мода не може так масово виробляти продукцію, як це відбувається зараз.
В ООН раніше назвали фешн-індустрію "другою за забрудненням довкілля промисловістю у світі".
Моду пов'язують із забрудненням 20% стічних вод на Землі, додали в Організації Об'єднаних Націй.
За розрахунками ООН, щороку індустрія моди використовує 93 млрд кубометрів води – її вистачило б для п'яти мільйонів людей, що страждають від спраги.
Виробники модних брендів також відповідальні за 8% глобальних викидів вуглецю – це більше, ніж міжнародні перельоти та судноплавство разом узяті, додали в ООН.
У відповідь модні бренди оголосили про кампанію, яка б дозволила їм зменшити негативний вплив на довкілля.
Але багато активістів, зокрема і Ґрета Тунберг, кажуть, що фешн-бренди лише роблять видимість екологічних дій.
За їхніми словами, часто все зводиться до маркетингових технологій "грінвошингу", щоб ввести своїх споживачів у оману, ніби продукти не шкодять екології.
В інтерв'ю Vogue Scandinavia Тунберг розповіла, що востаннє купувала собі одяг три роки тому і "це був секонд-хенд". "Я просто позичаю речі у знайомих", – пояснила вона.
А у своєму Twitter вона звинуватила деякі бренди у "грінвошингу" – "зеленому піарі", шляхом якого компанії намагаються показати свою продукцію і виробництво екологічним.
Термін "швидка мода" використовують, щоб описати продукцію сезонних трендів, коли щороку або й частіше змінюється мода й деякі люди відчувають потребу купувати новий одяг, не зносивши попередній.
За матеріалом ВВС