Летюче таксі, українські безпілотники та бразильські конкуренти Ан-178 – що цікавого було на «Авіасвіт-XXI»

Міжнародний авіакосмічний салон «Авіасвіт-XXI», що відбувся 15–18 червня у Києві, був найочікуванішою подією року у цій галузі. Для тих, хто не встиг побувати – ця підбірка найцікавіших експонатів.

Бразильські конкуренти Ан-178 від Embraer

Легкі штурмовики A-29 Super Tucano та військово-транспортні літаки KC-390 від Embraer (спонсора цьогорічного «Авіасвіту») – прямі конкуренти українського Ан-178, на які ДП «АНТОНОВ», до речі, нещодавно отримало держзамовлення. Тим часом бразильський виробник активно намагається просувати свою продукцію на український ринок.

F-16 Fighting Falcon

Винищувач четвертого покоління F-16 Fighting Falcon – літак американської компанії Lockheed Martin, яка вперше була присутня на міжнародному авіасалоні в Україні.
Цей літак – ще один претендент на місце фаворита в озброєнні української армії. Можливо, F-16 – гарна альтернатива бойовим літакам ще радянського виробництва, які нині стоять на озброєнні військово-повітряних сил України.

Mechatronics City Jet – летюче таксі

Дуже цікаву футуристичну модель летючого таксі вертикального злету і посадки під назвою Mechatronics City Jet показала на власному стенді науково-виробнича харківська компанія ФЕД.

Летюче таксі – футуристична модель харківської компанії ФЕД
Летюче таксі – футуристична модель харківської компанії ФЕД

Представники компанії вважають, що майбутнє – саме за такими універсальними транспортними засобами. Компанія планує довести ідею до промислового зразка і почати виробництво протягом наступних кількох років.

Педалі літака АНГ-01 зроблені з композитних матеріалів
Педалі літака АНГ-01 зроблені з композитних матеріалів

Літак вагою 360 кг

Мала вага, досконалі аеродинамічні форми, потужний двигун – ці три складових яскраво вирізняють перший у світі літак із повністю композитними органами керування, представлений на українському авіасалоні 2021 року. Це інноваційна розробка приватної київської компанії ANG у своєму класі не має аналогів не лише в Україні, а й у світі! Склотканина, полімерно-композитні матеріали, вуглепластик – це все, що використано для виготовлення літака, завдяки чому він надлегкий: його вага всього 360 кг. Цей же літак з металу важив би понад тонну. Максимальна вага з повними баками та чотирма пасажирами й пілотом на борту – 950 кг. Досі у світовій авіації досягнення таких результатів вважалося неможливим. І ще один приємний бонус: цей літак втричі дешевший в ціні у порівнянні з моделями подібного типу.

Завдяки феноменальним льотним характеристикам літак здатен подолати до 3 тис. км без дозаправлення. В найближчих планах розробників обладнати літак ще й додатковими паливними баками та здійснити рекордний навколосвітній політ.

Парад безпілотників

Помітний експонат серед безпілотників – стратосферний псевдосупутник ПС-11 «Крокус», представлений науково-виробничим центром безпілотної авіації «Віраж» (НАУ). Це безпілотний літак із розмахом крила в 11 м і вагою всього в 16 кг. Два електродвигуни апарату живляться енергією сонячних панелей, розміщених на крилі, таким чином його безперервний політ може тривати протягом всього світлового дня, на висоті до 20 тис. м.

Найбільшу цікавість серед усіх літальних апаратів у відвідувачів викликав повнорозмірний макет БПЛА ACE ONE. Виготовлений з використанням стелс-технологій, літальний апарат має форму майже трикутника з клиноподібним отвором повітрозбірника у носовій частині та соплом реактивного форсажного двигуна у хвостовій.
Цікаво, що керівником проєкту та головою правління компанії виступає колишній президент ДП «АНТОНОВ» Олександр Лось, віцепрезидент, колишній голова Державного космічного агентства України Володимир Усов, а засновником проєкту є генеральний директор аерокосмічної компанії «Гідробест» Володимир Тіт. Український авіапром досі не мав такої колаборації. А загалом у команді розробників близько 25 провідних науковців, що дає проєкту високі шанси на успішну реалізацію.

Родзинкою авіакосмічного салону став фінал п'ятого конкурсу інженерних стартапів Vernadsky Challenge. Це конкурс інженерних проєктів у сферах космічних технологій та активної біоелектроніки з грантом у 2 млн грн.

...І паперові літачки для найменших

Моделі від «Фабрики паперових літачків»
Моделі від «Фабрики паперових літачків»

Український стартап «Фабрика паперових літачків», презентував на виставці проєкти паперових моделей для зовсім юних авіаторів та їхніх батьків. Набори для творчості та моделізму для дітей віком від шести років – це оригінально оформлені різнобарвні паперові літачки, які, можливо, стануть першим кроком у небо для юних авіаторів.

авіасалон Авіасвіт авіація літаки безпілотник

Знак гривні
Знак гривні