Що являє собою український безпілотник «Сокіл-300»

Вітчизняний ударний безпілотний літальний апарат «Сокіл-300» розробляло впродовж останніх 1,5 років Конструкторське бюро «ЛУЧ». За оцінками, вартість одного такого дрону становить 45,6 млн грн, а якщо виробництво здійснюватиметься серійно, то ціна може зменшитися на 30–40%.

BPLA-Sokil-300-scaled.jpg

Презентація від: Український мілітарний портал.

"Сокіл-300" оснащується вітчизняною оптико-електронною станцією, може використовувати кілька типів двигунів. Це як українські АІ-450Т2 та МС-500В-05С/СЕ, так й іноземного виробництва – Rotax  914.

Залежно від типу двигуна різниться і його «пуста» та «повна вага».

У варіанті з АІ-450Т2 ці показники становлять 535/1225 кг відповідно, для МС-500В-05С/СЕ – 530/1220 кг та для Rotax  914 – 420/1130 кг.

Максимальна швидкість із:

BPLA-Sokil-300-1-2048x1536.jpg

Час польоту для:

Дальність польоту:

Радіус дії для всіх типів двигунів однаковий – 150 км за прямого радіозв’язку та 300 км при використанні радіоретранслятора.

Політ безпілотного літального апарату «Сокіл-300» здійснюється на максимальній висоті у 10–12 км, керується інерційним блоком із лазерними гіроскопами, розробленим Казенним підприємством спеціального приладобудування «Арсенал».

Підвіс для керованих ракет (на презентації їх було 8 одиниць) типу РК-2П, Р2-М та РК-10 із радіусом дії до 10 км.
Підвіс для керованих ракет (на презентації їх було 8 одиниць) типу РК-2П, Р2-М та РК-10 із радіусом дії до 10 км.
Керована ракета Р-2П
Керована ракета Р-2П

Також БПЛА «Сокіл-300» планується оснащувати радіотехнічним обладнанням: малогабаритною бортовою радіолокаційною станцією та радіолокатором із синтезованою апертурою.

Радіолокатор із синтезованою апертурою здатен сканувати землю на висоті у 5 км із точністю у 30х30 см.

БПЛА «Сокіл-300» оснащується вітчизняною оптико-електронною станцією від ДП «Ізюмський приладобудівний завод», про презентацію якої ми писали у 2018 році. Зараз станція вже доведена та випробована у складі протитанкового ракетного комплексу «Бар’єр-В» для гелікоптерів.

Управління комплексом здійснюється з мобільного пункту керування, що уніфікований з пунктом управління ракетного комплексу РК-360 МЦ «Нептун» та розміщується на шасі вантажного автомобіля, марка якого визначається замовником.

Пункт керування оснащується:

При розробці БПЛА враховано досвід робіт та технічні рішення з «Нептуна», серед таких рішень – автопілот, який також пропонують використовувати як засіб для наведення на ціль.

Макет зробило Конструкторське бюро «Віраж» Національного авіаційного університету за три місяці з бачення КБ «ЛУЧ». Наразі тактико-технічного завдання від Міністерства оборони України немає.

Поки що проводилися випробовування окремих систем «Сокіл-300».

технології авіація армія

Знак гривні
Знак гривні