Що являє собою український безпілотник «Сокіл-300»
Вітчизняний ударний безпілотний літальний апарат «Сокіл-300» розробляло впродовж останніх 1,5 років Конструкторське бюро «ЛУЧ». За оцінками, вартість одного такого дрону становить 45,6 млн грн, а якщо виробництво здійснюватиметься серійно, то ціна може зменшитися на 30–40%.
Презентація від: Український мілітарний портал.
"Сокіл-300" оснащується вітчизняною оптико-електронною станцією, може використовувати кілька типів двигунів. Це як українські АІ-450Т2 та МС-500В-05С/СЕ, так й іноземного виробництва – Rotax 914.
Залежно від типу двигуна різниться і його «пуста» та «повна вага».
У варіанті з АІ-450Т2 ці показники становлять 535/1225 кг відповідно, для МС-500В-05С/СЕ – 530/1220 кг та для Rotax 914 – 420/1130 кг.
Максимальна швидкість із:
- АІ-450Т2 – 580 км/год
- МС-500В-05С/СЕ – 466 км/год
- Rotax 914 – 210 км/год
Час польоту для:
- АІ-450Т2 – 5 год
- МС-500В-05С/СЕ – 3 год
- Rotax 914 – 26 год
Дальність польоту:
- АІ-450Т2 – 1300
- МС-500В-05С/СЕ – 1000 км
- Rotax 914 – 3300 км
Радіус дії для всіх типів двигунів однаковий – 150 км за прямого радіозв’язку та 300 км при використанні радіоретранслятора.
Політ безпілотного літального апарату «Сокіл-300» здійснюється на максимальній висоті у 10–12 км, керується інерційним блоком із лазерними гіроскопами, розробленим Казенним підприємством спеціального приладобудування «Арсенал».
Також БПЛА «Сокіл-300» планується оснащувати радіотехнічним обладнанням: малогабаритною бортовою радіолокаційною станцією та радіолокатором із синтезованою апертурою.
Радіолокатор із синтезованою апертурою здатен сканувати землю на висоті у 5 км із точністю у 30х30 см.
БПЛА «Сокіл-300» оснащується вітчизняною оптико-електронною станцією від ДП «Ізюмський приладобудівний завод», про презентацію якої ми писали у 2018 році. Зараз станція вже доведена та випробована у складі протитанкового ракетного комплексу «Бар’єр-В» для гелікоптерів.
Управління комплексом здійснюється з мобільного пункту керування, що уніфікований з пунктом управління ракетного комплексу РК-360 МЦ «Нептун» та розміщується на шасі вантажного автомобіля, марка якого визначається замовником.
Пункт керування оснащується:
- робочими місцями для двох операторів
- антенами зв’язку
- апаратурою зв’язку
- електростанцією
- кліматичним обладнанням
При розробці БПЛА враховано досвід робіт та технічні рішення з «Нептуна», серед таких рішень – автопілот, який також пропонують використовувати як засіб для наведення на ціль.
Макет зробило Конструкторське бюро «Віраж» Національного авіаційного університету за три місяці з бачення КБ «ЛУЧ». Наразі тактико-технічного завдання від Міністерства оборони України немає.
Поки що проводилися випробовування окремих систем «Сокіл-300».