"Велике будівництво доріг": "приватівець" отримає майже 2 мільярди грн
Про це пишуть Наші Гроші:
На тендери Укравтодору на середній ремонт, реконструкцію і будівництво доріг державного значення (без спеціалізованого ремонту мостів та експлуатаційного утримання доріг), розпочатих за новими дискримінаційними правилами у 2020 році, припало 4,70 млрд грн.
Цього тижня потужний ривок з шостої на четверту сходинку турнірної таблиці зробило ТОВ «ПБС» завдяки підрядам на 1,76 млрд грн. Цю фірму контролює екс-нардеп Олександр Шевченко, більше відомий як керівник туристичного комплексу «Буковель» Ігоря Коломойського-Геннадія Боголюбова.
Це стало частиною великого підйому «ПБСу», який почався у липні 2020 року – за останні три місяці фірма отримала підряди на 6,18 млрд грн з 17,92 млрд грн, які отримала загалом за останні чотири роки.
При цьому підряди «ПБС» зазвичай отримує легко. Наприклад, минулого тижня підряд 1,21 млрд грн від Івано-Франківської Служби автодоріг розіграла з лідером картелю «Автомагістраллю-Південь» з незначною знижкою 3,5% від очікуваної вартості тендеру. При цьому «ПБС» не входить в Національну асоціацію дорожників України, що об’єднує фаворитів Укравтодору.
Загалом «ПБС» почало отримувати дорожні підряди ще за часів Петра Порошенка, коли Олександр Шевченко с посади директора «Буковелю» обрався до Верховної Ради як мажоритарник від БПП. Потім він вийшов з фракції, але зберіг свою позицію у бюджетному комітеті ВР та стосунки з впливовим «порошенківцем» Анатолієм Матвієнком (нині покійний).
На виборах 2019 року Шевченко підтримав Володимира Зеленського, але сам до парламенту не потрапив, оскільки зняв свою кандидатуру на користь «слуги народу» Андрія Сторожука.
У свою чергу в парламент потрапив Олександр Трухін – це зять Олександра Мартиненка, одного з найближчих бізнес-партнерів Коломойського. Трухін став заступником голови Бюджетного комітету і за даними «Наших грошей» зараз є одним з найвпливовіших депутатів у сфері дорожнього будівництва. Саме Трухін цього літа виступив розробником законопроекту, яким 2 мільярди гривень було перерозподілено на ремонти доріг замість виплати субсидій громадянам на оплату послуг ЖКГ. Нагадаємо, голова Бюджетного комітету Юрій Арістов є бізнес-партнером Володимира Зеленського і саме він у травні був розробником законопроекту про виділення Укравтодору 35 млрд грн з Covid-фонду на будівництво доріг замість покращення стану у медичній галузі у розпал епідемії.
Завдяки останньому ривку «ПБС» трохи знизився сумарний показник шестірки компаній з Національної асоціації дорожників України – з 67,7 до 65,5% укравтодорівських тендерів.