Революційний літак Celera 500L має швидкість як у реактивного лайнера, а витрату пального – як у легкового авто

Приватна компанія з Каліфорнії Otto Aviation розсекретила літак, який обіцяє стати переворотом у авіатехніці. На відміну від традиційних схем із розташуванням двигуна в носі або на крилах, у Celera 500L двигун розташований у кінці фюзеляжа – він не тягне, а штовхає літак. Така компоновка дозволила створити фюзеляж із мінімальним опором повітря – приблизно на 59% меншим, ніж у літаків аналогічних габаритів.

otto.jpg

І це ще не все. Celera 500L обладнана не турбореактивним, а поршневим 12-циліндровим двигуном. Він мультипаливний – працює на реактивному пальному, керосині чи біодизелі. І при цьому має вищу надійність, стверджують розробники.

Найбільше вражають показники споживання пального – 9-13 літрів на сто кілометрів. Навіть у найефективніших аналогів воно в рази вище. І при цьому Celera 500L не є повільним – крейсерська швидкість становить 720 км-год, а дистанція польоту – понад 6700 км. Тобто, літак зможе здійснювати польоти з і до будь-якого аеродрому в США, не потребуючи дозаправки. І все це – за неймовірно низькою собівартістю, лише $328 доларів за годину.

Розробники Celera 500L обіцяють революцію в галузі пасажирських авіаперевезень. Вони стверджують, що за певних умов окремі особи чи родини (пасажиромісткість літака – 6 осіб) зможуть замовити чартер по ціні, порівняній із ціною квитка на звичайному пасажирському авіалайнері – але отримати комфорт приватного літака.

Ще одне можливе застосування – підтримка військових операцій. Celera 500L може перевозити вантаж і групи бійців, а найголовніше – здійснювати тривалі розвідувальні польоти. Безпілотна модифікація літака буде здатна перебувати в певній зоні протягом дуже тривалого часу, ведучи спостереження за територією бойових дій. При цьому завдяки дуже високій швидкості польоту її можна буде оперативно переміщати до іншої зони.

За повідомленням на сайті компанії Otto Aviation, прототип уже 31 раз піднімався в повітря. Отримати сертифікацію планують до 2023 року, а в 2025-му розпочати серійне виробництво.

Знак гривні
Знак гривні