Як працівники топових компаній (не) дотримуються інформаційної гігієни (ІНФОГРАФІКА)

Якщо в АТБ троє з чотирьох регулярно не дотримуються інформаційної гігієни – то в Ельдорадо таких менше третини.

При цьому в Фармаку в середньому 15.7 порушень на кожну людину, найбільше; в Кока-Колі – по 3.6 за, найменше, за перше півріччя 2020 року
При цьому в Фармаку в середньому 15.7 порушень на кожну людину, найбільше; в Кока-Колі – по 3.6 за, найменше, за перше півріччя 2020 року

Для першої хвилі дослідження ініціативи "Як не стати овочем" були обрані 20 компаній серед 40 компаній, які входили в рейтинг найкращих роботодавців 2018-2019 років за версією профільного порталу з пошуку роботи grc.ua.

Оскільки 68% українців черпають новини з соціальних мереж (49% – з Facebook), в основу дослідження покладений аналіз акаунтів співробітників компаній саме в Facebook.

Акаунти для аналізу обиралися випадковим чином, до вибірки потрапили по 50 працівників кожної компанії. Для однорідності вибірки до аналізу долучили акаунти, які відповідали таким критеріям:

Акаунти відбиралися вручну, навченими аналітиками. Вони методом снігової брили знайшли понад 3000 акаунтів та відібрали з них 1000 для аналізу (50 в кожній компанії). Потім ця база пройшла подвійний контроль двома незалежними супервайзерами, було відсіяно 18%, їх замінили та сформували фінальну базу.

Загальна вибірка склала 1000 респондентів. Аналізувалися дописи на їхніх сторінках за січень-червень 2020 на предмет таких порушень інформаційної гігієни:

Деякі результати

Найнижча інформаційна гігієна у співробітників АТБ (74% порушують), Нової пошти, ПриватБанку та компанії Фармак — 64%.

Найбільше публікують посилання на сайти-сміттярки в АТБ (64% від всіх співробітників), Новій пошті (56%), а також кожен другий співробітник Фармака та McDonald's.

Найбільше публікують матеріали з маніпулятивними заголовками співробітники lifecell (60%) та Фармак (46%).

Найбільше публікують фейки у Фармак — кожен другий співробітник.

Найбільше проходять тести в АТБ та Приваті — кожен четвертий співробітник.

Найкраща інформаційна гігієна у Ельдорадо (32% співробітники порушують інформаційну гігієну), ДТЕК (36%), Дарниці (38%). У них же і найменше публікацій з посиланнями на сайти-сміттярки.

Найменше публікацій з маніпулятивними заголовками у Дарниці (14% від всіх співробітників), McDonald's (14%), Roshen та Кока-Кола — по 16%.

Найменше фейків публікують співробітники Кока-Кола — лише 2%.

Найменше тестів проходять співробітники Bayer — 2%.

Найпопулярніше "інформаційне" джерело – тести типу "яка ти змія"
Найпопулярніше "інформаційне" джерело – тести типу "яка ти змія"

Детальніше про результати звіту в текстовій формі

Знак гривні
Знак гривні