Як працівники топових компаній (не) дотримуються інформаційної гігієни (ІНФОГРАФІКА)
Якщо в АТБ троє з чотирьох регулярно не дотримуються інформаційної гігієни – то в Ельдорадо таких менше третини.
Для першої хвилі дослідження ініціативи "Як не стати овочем" були обрані 20 компаній серед 40 компаній, які входили в рейтинг найкращих роботодавців 2018-2019 років за версією профільного порталу з пошуку роботи grc.ua.
Оскільки 68% українців черпають новини з соціальних мереж (49% – з Facebook), в основу дослідження покладений аналіз акаунтів співробітників компаній саме в Facebook.
Акаунти для аналізу обиралися випадковим чином, до вибірки потрапили по 50 працівників кожної компанії. Для однорідності вибірки до аналізу долучили акаунти, які відповідали таким критеріям:
- не бот
- відкритий акаунт
- регулярне ведення акаунту
- в акаунті є відмітка, що людина працює в компанії
- людина не займає керівні посади в центральному офісі
- людина не працює в комунікаціях
Акаунти відбиралися вручну, навченими аналітиками. Вони методом снігової брили знайшли понад 3000 акаунтів та відібрали з них 1000 для аналізу (50 в кожній компанії). Потім ця база пройшла подвійний контроль двома незалежними супервайзерами, було відсіяно 18%, їх замінили та сформували фінальну базу.
Загальна вибірка склала 1000 респондентів. Аналізувалися дописи на їхніх сторінках за січень-червень 2020 на предмет таких порушень інформаційної гігієни:
- публікація матеріалів із посиланням на сайти-сміттярки
- публікація текстів із маніпулятивними заголовками
- публікація фейків — в тому числі й тих, які були промарковані Facebook.
- публікація результатів тестів («Яка ти змія?»), під час проходження яких користувач надає доступ до своїх даних.
Деякі результати
Найнижча інформаційна гігієна у співробітників АТБ (74% порушують), Нової пошти, ПриватБанку та компанії Фармак — 64%.
Найбільше публікують посилання на сайти-сміттярки в АТБ (64% від всіх співробітників), Новій пошті (56%), а також кожен другий співробітник Фармака та McDonald's.
Найбільше публікують матеріали з маніпулятивними заголовками співробітники lifecell (60%) та Фармак (46%).
Найбільше публікують фейки у Фармак — кожен другий співробітник.
Найбільше проходять тести в АТБ та Приваті — кожен четвертий співробітник.
Найкраща інформаційна гігієна у Ельдорадо (32% співробітники порушують інформаційну гігієну), ДТЕК (36%), Дарниці (38%). У них же і найменше публікацій з посиланнями на сайти-сміттярки.
Найменше публікацій з маніпулятивними заголовками у Дарниці (14% від всіх співробітників), McDonald's (14%), Roshen та Кока-Кола — по 16%.
Найменше фейків публікують співробітники Кока-Кола — лише 2%.
Найменше тестів проходять співробітники Bayer — 2%.
Детальніше про результати звіту в текстовій формі