На рейсі авіакомпанії Wizz Air пасажирів били і викурювали з літака газом – розповідь постраждалого
Через складні погодні умови багато авіакомпаній скасували рейси. Але тільки з українцями повелися як з дикими псами – їх виганяли з літаків поліцейські з вівчарками і викурювали газом. Тим, кого просто кинули в аеропортах без будь-якої інформації, можна сказати пощастило.
Комфортний сервіс від Wizz Air досліджувала Антоніна Малєй
На головній сторінці авіакомпанії у розділі «Чому саме Wizz Air» вказано: «Wizz Air є компанією, що займається авіаперельотами, і надає доступний, захопливий, безпосередній, простий та доступний вибір перельотів у популярних напрямках на території Європи. Ви відчуваєте абсолютний комфорт!». Наскільки «захопливо» і «комфортно» можна подорожувати з цією компанією нам розказали пасажири, що 18 грудня збирались полетіти додому із Лондона. Їхня мандрівка нагадувала справжній бойовик.
Лондон: травіть їх собаками!
В той день пасажири рейсу W6 902, що летів за маршрутом «Лутон – Київ», пройшли реєстрацію із запізненням на три години – літак пізно прилетів до аеропорту. Але коли всі вже розташувались в літаку і почали з нетерпінням чекати на відліт, раптом зайшла стюардеса і заявила, що робочий день скінчився – вони перепрацювали, тому всі вільні і можуть розходитись.
В салоні почалась паніка. В когось з пасажирів закінчувалась віза, в когось банально не було грошей – адже «лоу-кост» часто обирають студенти і не заможні люди. Один пан заявив, що компанія вже не вперше так робить: «Запускають людей в літак, щоб «погасити» квитки, а потім виганяють пасажирів і летять іншим рейсом!». Він сказав, що компанія, в своїх інтересах, вирішила просто проігнорувати цілий рейс і клієнтів, що заплатили за свої квитки.
На питання пасажирів, коли ж буде інший альтернативний рейс, стюардеса відповіла. що такого нема і не буде. Хтось із пасажирів сказав: «Та вони нас виженуть, візьмуть інших і полетять, я знаю, вони так часто роблять!».
Обурені люди вирішили сидіти в літаку і нікуди не виходити. Але Wizz Air - «це компанія, яка має інноваційний підхід до обслуговування клієнтів протягом усього перельоту, що зазначено на сторінці компанії».
А ще тут «високі етичні стандарти досягаються виключно належним підходом співробітників». Тож, за свідченням пасажирів, щоб досягти цих самих стандартів, впоратись із упертими українцями, а також «виявити дружнє та привітне ставлення до клієнтів» бортпровідники влаштували протяг, відкривши всі двері.
Чи то зглянувшись на вагітну жінку, що прохала припинити знущання, чи то зрозумівши, що пасажирів так не позбудешся, «команда професіоналів» запросила до літаку британських поліцейських, а ті вже залагоджували ситуацію стандартним підходом. Дебелі чоловіки у формі із вівчарками легко викидали людей з літака. Хтось виходив сам, але якщо пасажир вперто не хотів вставати з крісла, його заспокоювали балончиком із сльозогінним газом. Погрожували і собаками. знімаючи з них намордники.
Коли одну з пасажирок, Настю Красовську, штовхнули, за неї вступився її чоловік, Влодек. Його тут же «вклали» на підлогу із заламаними за спиною руками, а коли підняли, виявилось що голова у чоловіка розбита і з неї ллється кров. Влодека відправили в лікарню, де теж треба було чекати на медичні послуги кілька годин, а згодом у відділок, платити штраф за спротив охоронцям порядку. Отак натравивши поліцію на своїх клієнтів, компанія Wizz Air вийшла сухою з води – її ж-бо працівники нікому голови не розбивали і літак спорожнився!
В аеропорту тим часом українців вигнали на вулицю і змусили забрати багаж. Розгублені і принижені люди не могли зорієнтуватись, не з`явився жоден представник компанії, що міг би надати необхідну інформацію, а до віконечка з інформацією утворилась довжелезна черга.
«Це зараз я знаю десяток варіантів, що робити і кому дзвонити, - розказала нам Настя, - а до того ніколи не потрапляла у подібні ситуації і в мене навіть телефону українського посольства при собі не було. Хоча літаю часто, адже вже два роки ми з чоловіком живемо і працюємо в Британії, По суті, вся ганебна ситуація з викиданням людей з літаку тривала хвилин 20. Але це було так жахливо, що і зараз нам важко оговтатись від шоку!»
Про готелі чи якусь компенсацію мова взагалі не йшла. Пропонували єдиний варіант – квитки на 28 грудня, тобто за тиждень. Де цей тиждень проведуть клієнти, компанію не цікавило. Хіба що запропонували зателефонувати на гарячу лінію. Деякі пасажири так і зробили, але заявили що змушені просто слухати музику, а за хвилину такого «концерту» платять фунт.
Насті з чоловіком можна сказати пощастило, вони мали «шенген», тож могли летіти будь-яким рейсом. Їм підшукали варіант через Польщу, правда з Польщі до Києва вони мали заплатити за рейс самі. Також вони заплатили за готель та переїзд до Ліверпуля, звідки відправлявся літак. А у звільнений літак загрузились пасажири іншого рейсу і полетіли в Польщу.
До речі, рівно рік тому, відкриваючи в Україні напрямок Лондон (Лутон)- Київ (Бориспіль) Джон Стефенсон, головний комерційний директор Wizz Air Hungary, заявив, що тепер українці зможуть оцінити надійний сервіс його компанії.
Дякуємо, гумор оцінили.
Венеція: бутерброди по 4 євро
У Тревізо, що біля Венеції, компанія Wizz Air скасувала рейс N930, що мав летіти 19 грудня до Києва. Причина - начебто через снігопади. Хоча спочатку рейс відклали до вечора, а що «кіна не буде» і ніхто нікуди не летить українцям так і не пояснили.
Насправді, як стало відомо пізніше, літак приземлився в Мілані і полетів назад у Київ. Тим часом у більшості українців скінчились візи.
Де ночувати і чим харчуватись теж було незрозуміло – за свідченням одного з пасажирів найдешевші бутерброди, що продаються в аеропорту, коштують 4 євро. Компанія просто кинула своїх 160 пасажирів, відмовляючись прислати інший літак чи перебронювати квитки на найближчі рейси до, наприклад, Катовіце.
Потім виявилось, що пасажири повинні були зателефонувати у Київ (уявіть собі рахунок за телефон і що робити тим, в кого нема роумінгу) і там дізнаватись, що робити. Нещасні люди, багато з яких залишились без грошей, не цікавили нікого. До того ж італійська поліція «попросила» людей покинути аеропорт. Хоч ляж і вмирай від голоду, пасажирки навіть свідомість втрачали від шоку.
На щастя, багатьом допомогли абсолютно незнайомі люди, українці, що працюють і живуть в Італії. Вони передавали їжу і гарячі напої, допомагали шукати рейси та навіть відвозили людей в інші міста, абсолютно безкоштовно.
Що кажуть у Wizz Air
Декілька годин тому Wizz Air розповсюдила заяву у якій просить ЗМІ не перекручувати інформацію і повідомляє, що «всім пасажирам, рейси яких були затримані, була запропонована допомога в суворій відповідності до міжнародних правил перевезень: надання інформації, ваучери на харчування».
Щоб прояснити ситуацію, я зателефонувала на гарячу лінію авіакомпанії Wizz Air, де оператор на ім`я Таїсія заявила, що літак з Лутона не зміг полетіти до Києва через важкі погодні умови. Моє зауваження, що це не завадило йому полетіти до Польщі, вона від коментувала так, що за це вже вони не відповідають. На питання, що ж робити кинутим у Лондоні людям Таїсія заявила, що якщо люди відмовились летіти їхнім рейсом, то компанія тут ні до чого.
Зате Таїсія мене запевнила, що за готелі гроші відшкодують… але не більше, ніж сама вартість квитка. Тобто якщо ви купили квиток до Тревізо за 345 грн, а чекати змушені кілька днів, то вам навіть «хостел» не допоможе, тим більше що в таку гарячу пору вони вже давно і найдійно заброньовані.
Така брутальна поведінка «професіоналів» з Wizz Air свідчить про те, що ця команда впевнена у власній безкарності, бо українці не захищені від свавілля і не борються за свої права. Конкурентів у цієї «лоу-кост» компанії в Україні нема і її працівникам, очевидно, достатньо досягати «високих етичних стандартів» виключно на веб-сторінці. Адже проблема не в скасованому рейсі чи складних погодних умовах, а у ставленні до клієнта.