Дніпропетровський політолог. Директор агентства Українська проектна система (щонайменше 2009—2014), заступник директора Аналітичного центру «Універсітас» (2014).
Оприлюднював сумнівні соцопитування від таких маловідомих служб: Інститут процесів соціального розвитку, Фундація стійкого розвитку суспільства (на користь блоку «КУЧМА», 2007), Нью-імідж маркетинг груп (Катеринчук, 2008), Українська проектна система (Литвин, 2010, «Сильна Україна», 2014), Третій сектор («Україна — вперед!», 2012), Універсітас (ЗАСТУП, 2014), Інститут досліджень регіонального розвитку України (УКРОП, 2015).
Близький до «Українського вибору» Медведчука, має блог на їхньому сайті1.
Улітку 2015 року — офіційний представник штабу укропівця Геннадія Корбана на окрузі №205 (Чернігів).
Зв’язки з Вілкулом та Партією регіонів
За даними Еспресо.TV, Громаков відомий своєю плідною співпрацею з «ахметівцем» Олександром Вілкулом (другий у списку «Опозиційного блоку» у 2014 році). За губернаторства Вілкула Громаков працював у Дніпропетровській ОДА, де займався поліпшенням іміджу регіоналів. Сам Громаков зазначає, що з 2010 по 2011 рік був співробітником консалтингової групи губернатора Дніпропетровської області, а також заступником начальника управління регіональної політики Дніпропетровської ОДА2. Входив до Громадської ради при Дніпропетровській ОДА від Центру «Третій сектор» (2011).
У 2018—2019 роках фігурував уже як керівник Центру соціального інжинірингу «РАНД», який піарив Сергія Капліна та Олександра Мороза.
Останнє оновлення: 27.02.2019
Взаємозв'язки
Як пов'язані псевдосоціологи та приховані піарники
Громаков Дмитро
Інститут досліджень регіонального розвитку України
Інститут процесів соціального розвитку
Українська проектна система
Універсітас
Фундація стійкого розвитку суспільства
Центр соціального інжинірингу «РАНД»
Мороз Віталій
Дем’янов Сергій
Лапшин Віктор
Земляков Володимир
Прокопенко Андрій
Кузка Сергій
Павленко Руслан
Коваленко Олена
Ковтун Олексій
Данилюк Ростислав
Годний Сергій
Агентство соціальних комунікацій
Київський інститут мирних досліджень
Центр досліджень проблем громадянського суспільства
Інститут практичної політики
Фонд інноваційних проектів
Центр політичного маркетингу (Дніпро)
Інститут соціологічних та маркетингових досліджень
Український меридіан
Соцінтел
Помічений(а) у піарі:
Хронологія маніпуляцій
2014
Парламентські вибори
Сильна Україна
5,9%
Насправді3,11%
Завищення «Сильної України», заниження «Опозиційного блоку»
У кількох ЗМІ одночасно вийшли статті із однаковими заголовками «“Опозиційний блок” не проходить до парламенту — дослідження».
«Спроба підмінити ребрендингову кампанію Партії регіонів делегуванням колишніх, найменш одіозних представників в “Опозиційний блок”, виявилася провальною. З одного боку, делеговані туди Партією регіонів люди не є політичними лідерами, тому завжди позиціонувалися як “менеджери”, а найбільш відомі з них (Добкін, Вілкул) взагалі є регіональними лідерами, що значно звужує ареал цього блоку та вікові цільові групи 35—50 років»1.
— Дмитро Громаков
Дані опитування:
«Сильна Україна»: 5,9%, Опозиційний блок: 1,8%.
Результат виборів:
«Сильна Україна»: 3,11%, Опозиційний блок: 9,43%.
Хто оприлюднив:
Дмитро Громаков, керівник «Української проектної системи»
13.10.2014
Проведено:
01—10.10.2014
ЗАСТУП
5,73%
Насправді2,65%
Завищення шансів ЗАСТУПу
Цікавий факт:
«Універсітас» називав себе єдиною соціологічною службою, яка проводила опитування в селах. Це робилося для того, щоб виправдати високі рейтинги «аграрної» партії ЗАСТУП1.
«Ключова відмінність екзит-полу полягатиме в тому, що акцент попереднього прогнозу виборів буде зроблений на дільницях сільської місцевості та невеликих населених пунктів».
— Дмитро Громаков
Соціолог Ірина Бекешкіна стверджувала, що екзит-пол «Універсітаса» від інших нічим не відрізнявся, окрім даних «ЗАСТУПу», який отримав 5,73%: «Подивіться, на всіх екзит-полах 35% — село, і всі це чудово розуміють. Але журналісти все одно пишуть, що ці «Універсітас» роблять в селі, а інші не роблять»2.
Хто оприлюднив:
Дмитро Громаков, заступник директора Аналітичного центру «Універсітас»,
Сергій Дем’янов, науковий консультант директора Аналітичного центру «Універсітас»3.
Замовник:
Інформаційне агентство «Українські національні новини»
Оприлюднено:
26.10.2014 (екзит-пол)
2010
Президентські вибори
Володимир Литвин
2-е місце
Насправді7-е місце
Завищення рейтингу Володимира Литвина
«Єдиним кандидатом, що показав зростання рейтингу в 1,5 рази за останнiй мiсяць, є Литвин».
— Олексій Ковтун
«Імовірними причинами зростання рейтингу Литвина стало його офіційне висунення кандидатом у президенти, а також зростання антирейтингу конкурентів. Хоча в абсолютному рейтингу поки Литвин посідає лише третє місце, виникає можливість його перемоги у другому турі — завдяки своєму мінімальному антирейтингу і прийнятності для електорату усіх регіонів»1
— Дмитро Громаков
Дані опитування:
У другому турі президентських виборів переможе Литвин: 29,8% проти 24,1% Тимошенко. У парі «Литвин — Янукович» так само перемагає Литвин: 32,2% проти 30,8% Януковича.
Результат виборів:
Литвин: 7-е місце із 2,35%.
Хто оприлюднив:
Олексій Ковтун, соцiолог агентства «Українська проектна система»,
Дмитро Громаков, експерт.
04.08.2009
Проведено:
21—30.07.2009
2009
Опитування щодо вступу до НАТО
Українці нібито проти НАТО
Дані опитування:
Вступ до НАТО підтримують лише 12,5%, натомість 40% українців вважають Організацію договору колективної безпеки (ОДКБ) (створена Росією з участю деяких країн СНД. — ТЕКСТИ) найбільш прийнятною системою глобальної безпеки для країни. Понад 36% респондентів вважають, що Україна повинна залишатися нейтральною країною1.
«Несподіваний рівень інтересу до ОДКБ можна пояснити ефектом відносної новизни бренду, активності цього року руху “проти НАТО” і симпатією до російського політичного дискурсу, який на сьогодні ще не девальвувався».
— Олег Покальчук
Хто оприлюднив:
Дмитро Громаков, директор агентства «Українська проектна система»,
Олег Покальчук, креативний директор «Російсько-українського інформаційно-аналітичного центру».
Тип і назва опитування:
Телефонне опитування «Яка система глобальної безпеки найбільш прийнятна для України на сьогодні?».
26.11.2009
Проведено:
04—10.11.2009
2007
Парламентські вибори
Блок «КУЧМА»
4,8%
Насправді0,1%
Завищення рейтингу Блоку «КУЧМА»
«Блок “КУЧМА” нарощує кількість прихильників завдяки епатажним PR-акціям, наприклад, гаслу “Досить платити податки” та доволі агресивній поведінці лідера блоку. Цей виборчий блок підтримують ті респонденти, хто донедавна був схильний голосувати проти всіх або не визначився з власними політичними преференціями»1.
— Андрій Прокопенко
Хто проводив:
Фундація стійкого розвитку суспільства
Замовник:
Інститут процесів соціального розвитку
Хто оприлюднив:
Андрій Прокопенко (коментував “дослідження”), директор Інституту процесів соціального розвитку,
Сергій Кузка, керівник соціологічної служби Фундації стійкого розвитку суспільства,
Дмитро Громаков, експерт-соціолог,
Руслан Павленко, керівник дослідницьких програм Фундації стійкого розвитку суспільства.
Оприлюднено:
13.09.2007