Київ після Євро-12: аеропорт «Бориспіль» у збитках, «Жуляни» процвітають. «Вертодром Януковича» розростається

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 63281 Перегляди
  • 1 Коментарі
  • 14/05/2013Дата публікації

У Києві в результаті Євро-12 аеропорт, як і у Львові терпить збитки. У німецькій пресі навіть є спеціальний вислів: «білі слони», - так називають аеропорти і стадіони, котрі пустують після гучних чемпіонатів. Та київський стадіон на відміну від львівського зводить кінці з кінцями, - завдяки матчам «Динамо». На вертодромі Януковича влаштовують покази мод і прагнуть забудувати нові ділянки дніпровських схилів.

Автор: Галина Будівська

Про те, як використовується інфраструктура в інших містах Євро-12, читайте у нашому спецпроекті ЄвроПокращення

Бориспіль

На «забезпечення розвитку аеропорту «Бориспіль» держава виділила з бюджету 542,69 млн грн. Ці гроші пішли на реконструкцію електропостачання, а також на розробку проекту та реконструкцію двох перонів (‘’S” I “F”). Вже за кошти інвестора та самого аеропорту було здійснене будівництво кількох нових терміналів, закуплено необхідне обладнання, облаштовано автостоянки.

Цілком прогнозовано, що збільшення пасажиропотоку не відбулося. Київ не став ні діловим ні туристичним центром, угода про «відкрите небо» котра б дозволила західним авіакомпаніям з меншою бюрократичною тяганиною приземлятися в Борисполі не підписана. І от через обслуговування нової інфраструктури і кредитів взятих під Євро-12 колись прибутковий аеропорт терпить збитки.

У I кварталі 2013 року Міжнародний аеропорт Бориспіль отримав чистий збиток у розмірі 60,6 млн грн, тоді як I квартал минулого року аеропорт закінчив із 167,5 млн грн.. чистого прибутку.

При цьому чистий дохід аеропорту в I кварталі поточного року склав 279, 4 млн. грн, що на 17,4% менше, ніж у січні-березні 2012 року.

Генеральний директор аеропорту Антон Волов вважає, що робота Борисполя в 2013 році збиткова через виплати відсотків за раніше взятими кредитами, зокрема, під будівництво нових терміналів для Євро-2012.

Пропускна спроможність аеропорту за рік становить 25 млн. пасажирів, за минулий рік -використано менше половини. Не сприяє розвитку Борисполя і банкрутство "Аеросвіта", маршрути якого і досі не освоїли інші авіакомпанії. А кожен третій рейс аеропорту належав саме збанкрутілій авіакомпанії.

«Зал офіційних делегацій»

Є у Борисполі ще один євро-об’єкт – Державне підприємство «Зал офіційних делегацій». Воно надає послуги з VIP-обслуговування авіапасажирів у міжнародному аеропорту «Бориспіль». А конкретніше це: «проходження паспортного та митного контролю через спеціально обладнані пункти; індивідуальна зустріч або посадка пасажирів на літак; оформлення авіаперевізних документів та реєстрація на рейс висококваліфікованим персоналом зі знанням іноземних мов; очікування авіарейсу в затишних залах, обладнаних кондиціонерами та новітньою телевізійною технікою з супутниковим телебаченням; організація прес-конференцій, банкетів та послуги барів» і так далі.

«Зал» обійшовся державному бюджету у 314, 4 мільйони гривень. Ще 80, 23 мільйони пішло на будівництво перону для цього ж таки комплексу. Всього 394,63 мільйони. Вартість обслуговування однієї особи у «Залі офіційних делегацій» складає від 350 до 2700 гривень. У 2012 році за право відчути себе «ВІПом» заплатило 97 тисяч 644 пасажира. Якщо кожен з них виклав 2700 грн., то виходить приблизно половина вартості будівництва. Та не варто забувати про утримання «Залу офіційних делегацій»

Вертодром Януковича

Як ви думаєте називається «вертолітний майданчик Януковича» на Дніпровських схилах? Є в нього і офіційна назва - Центр адміністративно-ділової авіації (Вертодром «Дніпро-1»)? На спорудження цього об’єкту до Євро-2012 держава не витратила ані копійки, якщо не рахувати вартості столичної землі на дніпровських кручах поблизу Верховної Ради.

Заради цього майданчика псують Київ

Будівництво оплачувала маловідома компанія «Амадеус Ко». Торік тодішній міністр інфраструктури Борис Колесніков твердив: «вертодромом зможуть користуватися всі аварійні служби, в тому числі Міністрерство надзвичайних ситуацій і Міністерство охорони здоров’я, а кияни та гості столиці – замовляти чартерні рейси чи купити виток на вертоліт, який літатиме між аеропортом Бориспіль та власне майданчиком Дніпро-1».

Година польоту на гвинтокрилі в середньому коштує 2 тисячі доларів. Не з тими киянами спілкується колишній віце-премєр. Замість екстрених служб вертодром використовують донецькі бізнесмени для показу мод, які організовують їхні дружини. І продовжується забудова дніпровських схилів під фантастичними приводами: згадана «Амадеус» вже будує там «дата-центр», тобто велику серверну.

Заради комфорту президента знищують паркову дорогу

Жуляни

Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) від проведення футбольного чемпіонату, схоже, тільки виграв. Спеціально до Євро-2012 був збудований міжнародний термінал (який, щоправда, був профінансований інвесторами). Держава ж виділила кошти на реконструкцію штучної злітно-посадкової смуги, руліжних доріжок, стоянок, перону, світлосильного обладнання, а також на огорожу по периметру аеропорту – всього 204, 6 млн грн.

Аеропорт "Київ" виграв від проведення Євро-2012

Аеропорт "Бориспіль" страждає на недостатнє навантаження, натомість "Київ" подібної проблеми не має

Київ не став діловим центром, отже, пасажиропотік не збільшився

За час чемпіонату послугами скористалися 91,4 тисячі пасажирів. А загалом у 2012 році пасажиропотік склав майже 862 тисячі осіб, а це на 83,4% більше ніж у попередньому 2011 році. Щодо міжнародних рейсів, то пасажиропотік зріс на 55, 7%, або 590, 4 тис осіб. Пояснення просте- із Жулян почав літати лоукост ВізЕйр.

Стадіон

НСК «Олімпійський» обійшовся державі у майже у 4,7 мільярда гривень. Коли ці гроші повернуться – сказати важко. Зараз він вважається головною спортивною ареною України та одним із найкращих стадіонів у Європі. Відповідно, країна отримала престиж, а влада – легальний привід похизуватися своїми здобутками.

НСК «Олімпійський» входить до складу державного концерну «Спортивні арени України», який підпорядковується УкрЄвроІнфрапроекту (центральному органу виконавчої влади, який відповідає за підготовку та проведення Євро-2012 та реалізацію інфраструктурних проектів). У відповідь на запит про кількість відвідувачів НСК в УкрЄвроінфрапроекті відповіли, що під час Євро-2012 футбольні матчі відвідало 320920 осіб, а в другій половині 2012 року на НСК «Олімпійський» побувало орієнтовно 443200 осіб.

Після Євро на Олімпійському, крім футбольних матчів, екскурсій та виставок відбуваються концерти світових зірок. Торік улітку там виступили Red Hot Chili Peppers і Мадонна. Цього року запланований концерт Depeche mode. А на додачу «Олімпійський» пропонує оренду конференц-залів, святкування весіль і днів народження.

Раніше Борис Колесніков заявляв, що утримання стадіону буде коштувати близько 120 мільйонів гривень за рік і очікував, що через 2 роки арена вийде на самоокупність. Але на початку цього року директор ДК «Укрспортарени» Володимир Генінсон повідомив таке: «Ми вже вийшли на самоокупність, навіть більше - за підсумками цього року планується чистий прибуток у розмірі 1,5 млн. гривень. 50% ми отримали від «Динамо» (Київ), решта - від проведення невеликих заходів, вклади від партнерів і, зрозуміло, від концертів». Про повернення вкладених коштів офіційні особи мовчать.

Дороги

Проспект Бажана, який перебудовували майже рік вистояв зиму, проте шикарний ремонт не зачепив бічні вулиці, особливо біля м. Славутич. Розв’язка біля моста Патона хоча і нагадує головоломку, але якщо добре подумати - свою функцію виконує. Шкода, що окультурений парк між мостом Метро і мостом Патона пустує – автомобільне шосе намертво відрізає його від пішоходів.

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.

Будь ласка, повідомте нам про ваш внесок на пошту texty.org.ua()gmail.com

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 1

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

Отак воно простоїть років з 20.... І потім знову, у чергової влади буде клопіт - валяти то все, шукати підрядників, інвесторів, типу, "робочі місця", телевізійні репортажі, куча грошей, комусь чергові паздьошкі на груди, хороводи з караваями та червоні доріжки з голубими стрічечками на відкриття, плакати і банери, потні лисини та геморрой обслуги, надувні кульки, фуршети, обригані паркани та кущі, прибирання, уффф....
Зустрінемось через 20-ліття, шановне товариство! В тому ж місці, в ту ж годину;)