"Жодного COVID-дисидента". Київське метро зовсім не те — та й весь світ після карантину буде інший (ФОТО, ІНФОГРАФІКА)

В перший день роботи київський метрополітен їздив незвично пустим. Дистанція й без нагадувань, маски й відсутність оголошень про "тримайтеся за поручні" — лише поверхові ознаки того, що світ після "локдауну" (закриття) не буде таким, як раніше.

фото: Хмарочос
фото: Хмарочос

У перший день роботи «Вокзальна», одна із найзавантаженіших станцій київського метро, дуже малолюдна. Поки не настав карантин, тут щодня вишиковувалися величезні черги, що тягнулися з вестибюлю на вулицю, — писав у репортажі про перший день Хмарочос.

Підлога біля кас вкрита наліпками, які допомогають пасажирам тримати належну фізичну дистанцію.

Лайтбокси, плакати та голосові повідомлення постійно нагадують про обов’язкове носіння масок. Втім, серед пасажирів не знайшлося жодного covid-дисидента: ніхто не пробував бодай приспустити пов’язку. Водночас майже не було людей, які носили б рукавички, але всі вони спокійно трималися при цьому за поручень.

Містяни намагаються триматися на відстані й у вагонах, сидячи через одне-два сидіння один від одного. Не чутно оголошень, які раніше закликали пасажирів триматися за поручні — і складається враження, що, на відміну від ескалаторів, робити це тут остерігаються.

фото: Хмарочос
фото: Хмарочос

Наразі таку невелику кількість пасажирів пояснюють тим, що не всі містяни мають змогу доїхати наземним транспортом до метро. Але ті, кому це вдалося, могли побачити, як метро швидко залишає позаду автівки, які стояли у заторі на Броварському проспекті.

фото з фейсбук Романа Кулика
фото з фейсбук Романа Кулика

Світ після зняття карантину не буде таким, як раніше

Під суворим карантином економіка функціонує на приблизно 60% — пише The Economist. Але й після повного скасування його повернення оцінюють лише до 90%.

Багато хто намагається уникати поїздок, якщо це лише можливо.

Збільшується структурне безробіття — особливо в професіях, де присутній контакт лицем до лиця з багатьма людьми.

Крім того, люди намагаються уникати більшої кількості соціальних видів активності.

Аналіз поїздок на метро в Китаї показує, що в будні дні поїздки на метро відновилися більше, ніж у вихідні (ліворуч на графіку), що означає: люди їздять на роботу, проте уникають поїздок "для задоволення".

Інші країни можуть повторити досвід Китаю: деякі штати США почали скасовувати чи полегшувати карантин, але не видно, щоб економіка "повернулась із тріумфом" (графік праворуч).

20200523_WOC655.png

Ліворуч: кількість поїздок у Пекіні в різні місяці року, порівняння 2019 та 2020 року.

Праворуч: індекс економічної активності у штатах США. точками позначено "відкриття" після карантину.

коронавірус київ транспорт інфографіка

Знак гривні
Знак гривні