Нью-імідж маркетинг груп
У 2012 році була серед тих фірм, що завищували рейтинг партії Королевської «Україна — вперед!».
Як з’ясували журналісти «Дзеркала тижня» у 2008 році, працівники компанії «Нью-імідж маркетинг груп» не мають звички залишати свої контактні телефони або е-mail: «Представник інформаційного агентства “Інтерфакс”, прес-центр якого компанія вже не раз використовувала для обнародування своїх фантастичних рейтингів, повідомила: “Ці хлопці справді доволі дивні, завжди ходять парою й не залишають координат. Єдине, що в мене є — адреса якогось сайта”. Головна сторінка останнього повідала нам, що компанія створена 2003 року, розташована вона в Харкові на вулиці Чернишевського й займається маркетинговими дослідженнями. Серед яких були посилання тільки на дослідження в столиці»1.
У 2008 році у прес-релізі із завищеним рейтингом Катеринчука на виборах київського мера вказано, що соціологічна компанія «Нью-імідж маркетинг груп» нібито працює на ринку з 2003 року. Основною сферою її діяльності є проведення соціальних, маркетингових і політичних досліджень2.
Хронологія маніпуляцій
2015
Довибори в Чернігові (екзит-пол)
Геннадій Корбан
1-е місце, 33%
Насправді2-е місце, 14,76%
Завищення рейтингу Геннадія Корбана
Дані опитування:
Корбан: 33%, Березенко: 23%.
Результат виборів:
Березенко: 35,9%, Корбан: 14,76%1.
Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»
Оприлюднено:
26.07.2015
2014
Парламентські вибори (округ №169, Харків)
Станіслав Косінов
1-е місце, 13,4%
Насправді4-е місце, 10,35%
Завищення рейтингу Станіслава Косінова
Цікавий факт:
Опитування нібито проведено за власною ініціативою і за власні кошти.
Дані опитування:
Переможе самовисуванець Станіслав Косінов із 13,4%, Олександр Кірш: 9%.
Результат виборів:
Переміг Кірш із 24,71%, Косінов — аж на четвертому місці з 10,35%1.
Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»
20.10.2014
Проведено:
14—16.10.2014
2012
Парламентські вибори
Україна — вперед!
6,7%
Насправді1,58%
Завищення рейтингу партії «Україна — вперед!»
«Електоральні групи молодих політичних сил – “УДАРУ” Віталія Кличка або партії Наталії Королевської “Україна — вперед!” є більш задоволеними списками своїх партій, оскільки кризові процеси, що розвиваються в країні, вимагають радикальних змін і нових людей, здатних їх реалізувати»1.
— Політичний експерт Дмитро Громаков
Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»
12.09.2012
Проведено:
25.08—03.09.2012
Україна — вперед!
6,4%
Насправді1,58%
Завищення рейтингу партії «Україна — вперед!»
«Партійна структура парламенту оновиться майже на половину. Три партії будуть представляти в основному перебудовні та радянські покоління (комуністи, регіонали і Об’єднана опозиція), а УДАР і “Україна — вперед!” будуть представляти більш молоде покоління».
— Аналітик Українського рейтингового агентства Віктор Пироженко, з джинси на ТРК «Україна» та Першому національному
Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»
16.10.2012
Проведено:
03—13.10.2012
2010
Президентські вибори
Володимир Литвин
6%
Насправді2,35%
Завищення рейтингу Володимира Литвина
Цікавий факт:
Прес-реліз оприлюднено на УНІАНі та Інтерфаксі, причому на УНІАНі новина (заголовок: «Найбільше управлінського досвіду у Литвина — опитування») мала позначку «На правах реклами», а на сайті Інтерфаксу — ні.
«23,5% опитаних громадян України вважають, що найбільше знань і досвіду для керівництва країною у Литвина. Прослідковується чітка тенденція в оцінці професіоналізму кандидатів, головним критерієм якої є “стабільність”. З приходом Литвина стабілізувалась кадрова чехарда в керівництві парламенту».
— Директор фірми «Нью-імідж маркетинг груп» Олег Синаюк)
«Зараз найбільше населення довіряє Литвину і на цьому фоні росте і його рейтинг. Литвин впевнено займає третє місце і відбувається зміна основних характеристик електоральних груп кандидатів. Цим пояснюється зміщення електорального центру і посилення позицій Литвина в південно-східній частині України, тобто в регіоні, де провідну роль в структурі економіки відіграє сільське господарство1.
— Експерт Дмитро Громаков
Дані опитування:
У 1-му турі Литвин на 3-му місці із 6%, він має найвищий рейтинг довіри (36,3%).
Результат виборів:
Литвин: 2,35%.
Оприлюднено:
25.11.2009
Володимир Литвин
8,3%
Насправді2,35%
Завищення шансів Володимира Литвина
«Якщо лідер гонки фактично визначений, то залишається інтрига в тому, хто ж потрапить у другий тур. Литвин, який закріплюється на третій позиції за рахунок голосів південного сходу країни і негативної рейтингової динаміки Тимошенко і Януковича, може розраховувати на потрапляння у другий тур»1.
— Олег Синаюк
«Чіткі зовнішньополітичні позиції Литвина, орієнтовані на поглиблення співпраці в рамках Єдиного економічного простору, дозволяють йому нарощувати свій електорат у сільських регіонах півдня і південного сходу країни».
— Дмитро Громаков
«Це повна глухість і підтасовування соціологічних опитувань. У штабу Литвина здали нерви. Вирішили потішити своє самолюбство, мовляв, ми не гірше інших»2.
— Старший співробітник Інституту соціології НАН України Ірина Бекешкіна
Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»,
Дмитро Громаков, директор компанії «Українська проектна система»
Оприлюднено:
15.12.2009
2008
Мер Рівного
Світлана Богатирчук-Кривко
37,1%
Насправді14%
Завищення рейтингу Світлани Богатирчук-Кривко
«Понад 61% ровенчан не готові підтримати В. Хомка, як представника діючої влади, ні за яких обставин. За підсумками соціологічного опитування висока вірогідність того, що в Україні з’явиться третя жінка-мер».
— З прес-релізу на УНІАНі
Дані опитування:
Світлана Богатирчук-Кривко: 37,1%, Володимир Хомко: 24,9%, Юрій Бобчук: 10,8%, Микола Сорока: 8,6%, Василь Червоній: 6,7%1.
Результат виборів:
Переміг Хомко із 32,5%, другий — Червоній із ~16%, третя — Богатирчук-Кривко: ~14%2.
21.11.2008
Проведено:
15—18.11.2008
2008
Мер Києва
Микола Катеринчук
2-е місце, 16,5%
Насправді5-е місце, 4,44%
Завищення рейтингу Миколи Катеринчука
«Значне підвищення рейтингу Катеринчука пов’язано з двома виграними судовими справами проти спроб ТВК зняти Катеринчука з реєстрації, що значно консолідувало його електорат і визначило його як головного опозиційного кандидата».
— Дмитро Громаков
Хто оприлюднив:
Андрій Прокопенко (коментував “дослідження”), представник компанії «Нью-імідж маркетинг груп»,
Дмитро Громаков, політичний експерт
30.04.2008
Проведено:
25—29.04.2008
Микола Катеринчук
2-е місце, 18,3%
Насправді5-е місце, 4,44%
Завищення рейтингу Миколи Катеринчука
«Позитивна динаміка рейтингу Катеринчука зумовлена тим, що на даний час у нього зафіксовано найбільшу кількість особистих зустрічей із виборцями у районах міста, тоді як кампанії інших кандидатів обмежені лише рекламними продуктами (роликами, листівками, плакатами тощо), що й обмежує можливості кандидатів розкрити суть своїх програмних позицій»1.
— Дмитро Громаков
Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»
Дмитро Громаков
Тип опитування:
Телефонне
08.05.2008
Проведено:
05—07.05.2008