Тепер лише 13% українців користуються російськими ЗМІ

"Це прекрасний результат. Ризикну припустити, що шість років тому цифра була в кілька разів більшою", - пише колишній викладач журналістики в УКУ Отар Довженко.

"І думаю, що ще за шість років, якщо полум’яні борці проти будь-яких заборон не доб’ються свого, тринадцять відсотків перетворяться на три.

Рішення заблокувати російські медіа було прикрим, але слушним. Воно справді допомогло Україні прискорити процес відокремлення від Росії. А відокремлення від Росії — питання виживання держави, країни і народу."

Російськими ЗМІ користуються 13% українців. Про це йдеться в результатах щорічного опитування USAID-Internews «Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа у 2019 р.», які були представлені 22 жовтня, - передає Детектор Медіа.

При цьому, в оточенні кожного третього респондента є ті, хто використовує російські медіа у якості джерела новин. Основною причиною такого споживання аудиторія називає можливість отримати альтернативну точку зору. Частіше споживачами російських ЗМІ є літні люди, а також ті, хто не задоволені державною політикою. Однак при цьому рівень довіри до російських медіа падає.

Основними джерелами доступу до російських медіа є супутникове телебачення і YouTube канали. Українці найчастіше віддають перевагу телебаченню (телеканали Росія 1, Росія 24 та НТВ) та інтернет-виданням (Gazeta.ru та Lenta.ru).

Серед мотивів перегляду російських ЗМІ опитані респонденти виділяють:

- Більш якісна подача новин, цікавіша («дивишся і важко відірватися»)

- Альтернативна точка зору («як вони говорять, що там у «хохлов», так і ми, а що у них»)

- Для респондентів з Півдня і Сходу – отримання новин російською мовою через звичку, актуальних проблем у сприйнятті україномовних новин не спостерігається

- Аудиторія з Києва – незаангажована точка зору про події в Росії (говорячи про такі ЗМІ як meduza, «Дождь», тощо).

пропаганда змі росія соціологія

Знак гривні
Знак гривні