Сайти, що поширюють фейки, заробляють майже чверть мільярда доларів щорічно

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 412 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 23/09/2019Дата публікації

Інтернет-ресурси, які поширюють дезінформацію, щорічно заробляють на цьому $235 млн, йдеться у доповіді міжнародної організації The Global Disinformation Index (GDI).

Про це повідомляє the Бабель.

«Згідно з нашою базою даних про щонайменше 20 тисяч дезінформаційних сайтів, [яким] щорічно виплачується чверть мільярда доларів», — йдеться у доповіді. Зазначають, що фінансують їх рекламні агентства, які працюють на відомі бренди, як-от Audi, Honda, American Airlines, OfficeMax тощо


Як виглядають видалені Фейсбуком боти, що стосуються України, і які ЗМІ вони пропагують (СКРІНШОТИ)

Дослідники підкреслюють, що бренди не замислюються над тим, кому вони платять за інтернет-рекламу, а керівництво компаній-замовників зазвичай не інформують про те, на яких сайтах може зʼявитися їхня реклама. Це відбувається тому, що переважна частина онлайн-реклами зараз розміщується за допомогою програмних засобів. «Щоразу, коли ми завантажуємо вебсторінку, відбувається миттєвий аукціон, щоб продати рекламне місце за найвищою ціною», — йдеться в доповіді.

Дослідження базуються на вибірці з понад 1 700 відомих дезінформаційних доменів. За оцінками спеціалістів, технологічний гігант Google обслуговує 70% дезінформаційних сайтів, забезпечуючи 37% їхнього доходу. AppNexus обслуговує 8% майданчиків дезінформації й забезпечує 25% доходу. Серед інших великих гравців на ринку інтернет-послуг, повʼязаних із поширенням дезінформації, — Amazon, Criteo, OpenX, The Rubicon Project і The Trade Desk.

А хто в Україні?

Видалені фейсбуком боти нападали на українських політиків, публікували мемасики та зосереджувались на місцевих новинах. А поширюють їх відомі нам давно агрегатори - znaj.ua та politeka.net.


Вони в топі "зливних бачків" України

149 сторінок, видалених фейсбуком, пов'язані зі znaj.ua та його холдингом, до якого, пише medium, входять: Znaj.ua, Politeka.net:

Ось приклад цього чорного піару - координованого й поширюваного на обох сайтах:

Різні домени мали ті самі айпі-адреси.

Різні адреси реєструвала та сама компанія.

Або ж сторінки брали ті самі меми - й ставили під них різні лінки для різних локальних аудиторій.

Детальніше - на medium (англійською)

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка. Для переказу коштів клікайте сюди

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!