Китайський апарат виявив на зворотньому боці Місяця дещо дивне, мусив об'їжджати (ФОТО)

Китайський місячний ровер Юйту-2 місії Чан'е-4 на восьмий місячний день на поверхні супутника виявив незрозумілу гелеподібну речовину незвичного кольору.

Про це пише Space.

Це відкриття змусило вчених відкласти всі інші плани ровера й натомість зосередити інструменти на спробах зрозуміти, що це за дивний матеріал.

Юйту-2 робить обхід незвичної субстанції та знімає свої сліди

28 липня команда місії Чан'е-4 готувалася вимкнути Юйту-2 на денний "сон" для захисту від високих температур і потужної радіації сонця в зеніті Місяця.

Перевіряючи зображення, один з людей на Землі побачив невеликий кратер з матеріалом, що дуже відрізняється від навколишньої місячної поверхні.

Вчені, в захваті від відкриття, перенесли маршрут Юйту-2 на захід на майбутнє, а натомість вирішили зосередитися на дивному матеріалі.

Юйту-2 наблизився якомога ближче й оглянув речовину з усіх боків, різними камерами та під різними кутами (щоб визначити ступінь відбиття світла) та в різних спектрах.

Наразі вчені самої місії не запропонували визначень того, що це за кольорова субстанція.

Сторонні вчені припускають, що це може бути розплавлене скло (тобто, матеріал на основі кремнію), наслідок падіння метеорита в цьому місці.

Science нагадує, що це не перший сюрприз на Місяці. Ще в 1972 році геолог місії Аполон-17 Гаррісон Шмітт виявив помаранчевий грунт - зрештою вчені вирішили, що це наслідок стародавнього вулканічного виверження на Місяці, що сталося близько 3.64 млрд років тому - "на зорі" існування супутника:

Помаранчевий грунт, виявлений у 1972 році

Для розуміння масштабів дослідження Місяця зазначимо, що за вісім активних (місячних) днів до зупинки біля дивної речовини ровер Юйту-2 пройшов 271 метр.

Ось він фотографує свої сліди та власну тінь:

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка. Для переказу коштів клікайте сюди

наука краса космос