Тривалий конфлікт між керівником Суспільного Аласанією та частиною Наглядової ради закінчився відставкою Аласанії

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 774 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 01/02/2019Дата публікації

31 січня над вечір наглядова рада Національної суспільної телерадіокомпанії України прийняла рішення про дострокове припинення контракту з головою правління Суспільного мовлення Зурабом Аласанією.

Відомо, що 9 членів ради голосували за зняття Аласанії, 3 – проти. Але хто саме голосував за і проти, невідомо, бо рішення ухвалили "таємним голосуванням".

Зураб Аласанія має працювати головою правління ще 2 тижні, після цього наглядова рада НСТУ призначить тимчасово виконуючого обов’язки голови правління, – уточнює Детектор Медіа.

Голова правління НСТУ Зураб Аласанія та члени правління були присутні на засіданні наглядової ради.

За даними джерел «Детектора медіа», ініціатором зняття Аласанії був член наглядової ради В'ячеслав Козак.

Пізніше Зураб Аласанія написав на своїй фейсбук-сторінці, що під час розривання контракту «порушено всі процедури; судова боротьба можлива і навіть обов‘язкова – після оприлюднення причин».

«Причини мені невідомі, офіційного обґрунтування немає (обіцяють за тиждень). Не те, що зовсім несподівано – намагалися давно, та й цього разу бюлетені були заготовлені завчасно ) – але так очевидно перед виборами... ну, дещо необережно. Що далі? – порушено всі процедури; судова боротьба можлива і навіть обов‘язкова – після оприлюднення причин», – зазначив він.

Зураб Аласанія додав, що на чергове засідання 31 січня він та члени правління НСТУ прийшли з річним звітом, який члени наглядової ради не заслухали. За його словами, питання про розривання контракту у порядку денному не було.

«За поданням "з голосу" Козака і поправкою Панича – поставили на голосування, зробили голосування «закритим і таємним» та проголосували. Складом: Тетяна Лебедєва, Світлана Остапа, Вадим Міський, Володимир Яворівський, Тарас Аврахов, Олексій Панич, В‘ячеслав Козак, Віктор Таран, Сергій Таран, Наталя Скрипка, Ігор Хохич, Олександр Павличенко. Троє проти, дев‘ять – за», – написав пан Аласанія.

Нагадаємо, 10 квітня 2017 року наглядова рада Національної суспільної телерадіокомпанії України обрала головою правління Суспільного мовлення Зураба Аласанію строком на 4 роки.

Закон про суспільне мовлення передбачає, що наглядова рада може прийняти рішення про дострокове припинення повноважень членів правління НСТУ.

Відповідно до статуту НСТУ, порядок та підстави дострокового припинення повноважень голови правління та членів правління визначаються положенням про правління та контрактами, укладеними з головою та членами правління.

У положенні про правління визначено такий порядок і підстави дострокового припинення повноважень голови та членів правління:

«1. Повноваження голови та членів правління можуть бути припинені наглядовою радою достроково у разі:

1) подання заяви про припинення повноважень за власним бажанням;

2) настання підстав, передбачених пунктом 4 розділу II цього Положення (на голову та членів правління поширюються обмеження, визначені Законом для членів наглядової ради та іншими актами законодавства щодо сумісництва та зайняття підприємницькою діяльністю);

3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;

4) неможливості виконувати свої обов’язки за станом здоров’я протягом чотирьох і більше місяців за наявності відповідного медичного висновку;

5) набрання законної сили судовим рішенням про визнання його обмежено дієздатним чи недієздатним;

6) смерті або визнання безвісно відсутнім.

2. Інші підстави дострокового припинення повноважень голови або члена правління можуть бути передбачені контрактами, укладеними з головою та членами правління».

Зураб Аласанія народився в грузинському місті Сухумі, закінчив Харківський інженерно-будівельний інститут за спеціальністю «промислово-цивільне будівництво». Його медійна кар’єра розпочалася 1997 року в харківській студії «Телемак», де він випускав авторську програму «Телебачення сьогодні». Харківський період тривав до 2012 року: Зураб Аласанія був журналістом програми «Одного разу», випускав авторську публіцистичну програму «Об'єктив-но» в харківській телерадіокомпанії «Симон» (1999), став співзасновником і директором медіагрупи «Об'єктив» (2000 рік), заснував агентство «МедіаПорт» і тижневик «MediaPost» (2006 рік), був директором Харківської обласної державної ТРК (з 5 липня 2005 року по 4 червня 2010 року), керував телерадіокомпанією S-ТЕТ (2002–2012 роки).

У 2013 році Зураб Аласанія став одним із засновників і журналістів Hromadske.tv, є членом громадської організації Hromadske.tv, членом Незалежної медіаради й Комісії з журналістської етики.

25 березня 2014 року Кабінет міністрів України призначив пана Аласанію генеральним директором Національної телекомпанії України. Його кандидатуру було запропоновано уряду представниками медіаспільноти.

Уже тоді він заявив, що кінцевою метою реформування Першого національного бачить роздержавлення і створення на його базі суспільного мовлення. Відтоді він активно працював над досягненням цілі.

За час його керування вдалося об’єднати 31 державне підприємство й узяти участь у перетворенні їх на акціонерне товариство. На Першому національному кардинально змінився контент. Було вилучено з ефіру концерти Михайла Поплавського і ток-шоу Савіка Шустера: керівництво каналу вважало ці проекти низькопробними і "джинсовими". Новини почали робити за журналістськими стандартами. Було запущено десятки нових проектів, серед них — кілька програм журналістських розслідувань, які гостро критикують владу, зокрема й президента Петра Порошенка та його найближче оточення.

Команда Зураба Аласанії створила логотип суспільного мовлення й перейменувала Перший національний на «UA: Перший», що означає «You are: Перший». Після того, як колишні ОДТРК об'єдналися в НТКУ для подальшого створення публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія», Зураб Аласанія заявив, що в компанії не має бути таких понять, як центр і регіони, й він хоче створити одну команду. Ті регіональні філії, що позбулися замовних матеріалів, отримували логотип суспільного мовлення. Першою цей логотип почала використовувати Сумська філія НТКУ.

Від Текстів: конфлікт між Аласанією і членами Наглядової ради тривав давно. Суть претензій низька якість управлінської політики та якість контенту, який виходить на Суспільному

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!