На Марсі знайшли ще 34 старовинних озера

У рівнині Еллада на південній півкулі Марсу вчені виявили ймовірне скупчення палеоозер — озер, які існували, коли клімат на планеті був інакшим. Це означає, що Марс був гідрологічно активнішим, ніж вважали раніше.

Дослідники з Інституту SETI (Пошук позаземного розумного життя) та дослідницького центру Еймса завдяки гідрогеографічному аналізу виявили місця розташування понад 30 ймовірних палеоозер у рівнині Еллада, неподалік від місця, де раніше виявили перше потенційне палеоозеро на Марсі, - передає Громадське.

Потейційні озера виявлені вздовж систем витоків, каналів, які беруть свій початок з різноманітних поглиблень на поверхні рівнини Еллада.

«Ми виявили декілька груп палеоозер з різною геологічною історією вздовж кожної з систем витоків. Деякі з них слугували джерелом широких, довжиною в сотні кілометрів, каналів, а інші — навпаки, були остаточним місцем скупчення води», — йдеться в дослідженні. Деякі з озер призводили до зсувів ґрунту.

Дослідники наголошують, що скупчення ймовірних озер в регіоні, який раніше був гідроактивним, можуть містити в собі свідчення про те, чи існувало на поверхні Марса життя.

Нагадаємо, вчені з Каліфорнійського технологічного інституту з’ясували, що концентрація кисню в солоних водах під поверхнею Марса може бути досить високою для того, щоб там могли існувати аеробні мікроорганізми.

Марсохід Curiosity, який наприкінці вересня 2018 року припинив наукові дослідження через проблеми зі зберіганням даних, 22 жовтня знову приступив до роботи.

З марсоходом Opportunity NASA намагатиметься зв’язатися щонайменше до січня 2019 року.

Також нагадаємо, японська космічна місія отримала перші кадри з поверхні астероїда за 280 млн км від Землі.

краса космос