Мобільні провайдери потай змушують українців платити за послуги, яких ті не замовляли (ДОСЛІДЖЕННЯ)

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 1701 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 21/09/2018Дата публікації

Українські оператори мобільного зв’язку дозволяють підписку на платні сторонні послуги, такі як прогноз погоди, ігри чи гороскоп, про які клієнт і не здогадується. Ці послуги надає третя сторона – контент-провайдер.

Про це пише Хмарочос із посиланням на статтю видання AIN.

Так, дизайнер Кирило Шведов випадково виявив, що сплачує за послугу, якої не замовляв. А з оператором lifecell можна непомітно підписатися на Плеер 18+, Видео 18+, Видео Приколы, MobilFlirt тощо.

Київський юрист Ігор Самоходський так само дізнався, що з його номера на Kyivstar знімають щодня 4,25 грн за «сервіс, про який я не чув». Він написав пост у Facebook. Завдяки розголосу гроші йому компенсували протягом двох годин.

Експерт телеком-ринку Роман Хімич заспокоює: «Найбагатшу колекцію прикладів шахрайства дає ринок Росії, Китаю та деяких інших країн. Нічого подібного за нахабством, масштабами та збитком у нас і близько немає». Наприклад, в РФ в 2009 році дохід від шахрайства на мобільних мікроплатежах склав 50 млн доларів.

Утім, в Україні таке шахрайство також приносить чималі прибутки. Так, за словами Анатолія Фроленкова з Expert & Consulting, мобільні оператори отримують високу комісію за підключення контент-послуги, суму якої не розголошують.

Один із провайдерів, що надають такі послуги в Україні, – «Цифрова лабораторія», заснована Романом Шахраєм. За даними YouControl, виручка цієї компанії в 2017 році склала 110-120 млн гривень, вдвічі більше за попередній рік. Абонента підписують на її послуги «шляхом виявлення згоди через клік на веб-сторінці».

Інший провайдер – «Українська мобільна група», яка за 2017 рік також подвоїла власну виручку – до 22-23 млн грн. Компанія фігурує в кримінальному розслідуванні за фактом фіктивного підприємництва, легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом.

Мобільні оператори намагаються ухилитися від відповідальності за підключення таких послуг.

У компанії Kyivstar переконують, що «механіка підключення базується на активних діях самого замовника: по SMS, через IVR, за допомогою прийняття умов на сайті послуги, в промоменю тощо».

«Проте, трапляються такі “ненавмисні підключення”, коли телефон потрапляє до рук дитини, або клієнт натискає на кнопки механічно, не читаючи опис і вартість послуги та питання перед словом “Підтвердити”», – кажуть у Vodafone.

Аби убезпечитися від такого шахрайства, слід щомісяця перевіряти в особистому кабінеті перелік підключених послуг. В разі, якщо такі послуги підключено без вашої згоди, можна написати скаргу в Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації. Шаблон такої скарги з посиланням на відповідні документи виклав у публічний доступ юрист Ігор Самоходський.

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!