Астрономи вважають, що життя може бути на Європі - супутнику Юпітера

Вчені з Лабораторії реактивного руху NASA виявили, що існує ймовірність знайти сліди життя на поверхні супутника Юпітера — Європі.

Статтю про це опублікували в журналі Nature Astronomy, - передає Громадське.

Ученні вважають, що під 15-25-кілометровим шаром льоду на поверхні супутника ховається рідкий океан води, на дні якого ймовірно існує геотермальна активність. На думку дослідників, ці умови можуть виявитися достатніми для існування життя.

Однак, щоб підтвердити цю теорію, дослідницькі зонди мають пробурити багатокілометровий шар льоду, що наразі неможливо.

Верхні ж шари небесного тіла дотепер вважалися несприятливими для існування живих організмів, адже орбіта місяця проходить через потужний радіаційний пояс Юпітера. Тож денна доза радіації, яку отримує поверхня небесного тіла, становить 5,4 зіверта, що майже в мільйон разів більше, ніж на Землі.

Утім, дослідники побудували модель, яка показує розподіл потоку високоенергетичних електронів (бета-випромінювання), що досягають супутника. З’ясувалося, що в різних ділянках Європи рівні радіації відрізняються у десятки разів. До того ж, виявилося, що утворюються дві так звані «радіаційні лінзи» з центрами в районі екватора.

Потім дослідники порівняли отримані результати з результатами лабораторних експериментів, в яких вони вивчали, як швидко зруйнуються амінокислоти, які опинилися на поверхні Європи.

Аналіз показав, що доступні амінокислоти можуть перебувати в стабільному стані близько 10 мільйонів років на глибині 10-20 сантиметрів в низьких широтах і на глибині 1 сантиметра — у високих і середніх широтах.

Амінокислоти — органічні сполуки, складові частини всіх відомих форм життя. Їх не можна назвати однозначною ознакою існування життя, проте вони дозволяють припустити його існування.

наука краса майбутнє космос