До порядку денного Ради включили законопроект про позасудове блокування сайтів на 48 годин

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 692 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 21/06/2018Дата публікації

Документ надає СБУ право без рішення суду через провайдера блокувати доступ до будь-якого інформаційного ресурсу.

Верховна Рада включила до порядку денного законопроект 6688, який дозволить блокувати інтернет-ресурси у позасудовому порядку.

Про це у Facebook повідомляє перший заступник голови парламентського комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Ольга Червакова.

Парламентар повідомляє, що такими загрозами пропонується вважати "здійснення впливу на прийняття рішень чи вчинення або невчинення дій органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, службовими особами цих органів, об’єднаннями громадян, юридичними особами". Автори законопроекту пропонують вважати це складовою частиною "технологічного тероризму".

За словами Червакової, документ надає СБУ право без рішення суду за допомоги провайдера блокувати доступ до будь-якого інформаційного ресурсу.

Підставою для цього може бути вже не тільки рішення суду, а й рішення прокурора, слідчого, погодженого з прокурором, або рішення РНБО.

Штраф для провайдерів у випадку невиконання вимог правоохоронців - 1% річного прибутку, в разі повторного – 5%.

«Народний фронт, здається, зовсім злетів з катушок. Він протискує цей законопроект вже рік. "Здійснення впливу на органи державної влади" - це будь-який громадський контроль чи пересічний пікет - в разі прийняття закону будуть тероризмом. А позасудове блокування сайтів - це повернення навіть не до Януковича, а до самого Сталіна!

та й навіть Сталін інтернет не цензурував - з очевидних історичних причин

Навіть закони 16 січня передбачали необхідність рігення суду для блокування інтернет-ресурсів», – наголошує депутат.

За її словами, суперечливий законопроект «пропхали» до порядку денного лише з третього разу.

Що точно каже закон - витяги

2. Тимчасове блокування (обмеження) доступу до визначеного (ідентифікованого) інформаційного ресурсу (сервісу) в інформаційно-телекомунікаційних мережах (системах) застосовується: під час досудового розслідування — слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з прокурором, або за клопотанням прокурора, а під час судового провадження — судом за клопотанням прокурора.
3. У виняткових невідкладних випадках, пов’язаних із врятуванням життя людей та запобіганням вчиненню тяжкого або особливо тяжкого злочину, тимчасове блокування (обмеження) доступу до визначеного (ідентифікованого) інформаційного ресурсу (сервісу) може бути розпочате до постановлення ухвали слідчого судді, суду за постановою прокурора або постановою слідчого, погодженою прокурором і застосовується на строк не більше 48 годин. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням з прокурором зобов’язаний невідкладно після початку здійснення таких дій звернутися з відповідним клопотанням до слідчого судді чи суду.

1. З клопотанням про застосування тимчасового блокування (обмеження) доступу до визначеного (ідентифікованого) інформаційного ресурсу (сервісу) в інформаційно-телекомунікаційних мережах (системах) до слідчого судді, суду має право звернутися прокурор або слідчий, за погодженням з прокурором.
2. Клопотання має містити відомості про:
1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;
2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв’язку з яким подається клопотання;
3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
4) виклад обставин, що дають підстави вважати, що продовження вільного доступу до визначеного (ідентифікованого) інформаційного ресурсу (сервісу) в телекомунікаційних мережах сприятиме вчиненню кримінального правопорушення;
5) ідентифікаційні ознаки, які дозволять унікально ідентифікувати визначений (ідентифікований) інформаційний ресурс (сервіс) в інформаційно-телекомунікаційній мережі (системі), доступ до якого планується заблокувати (обмежити).
До клопотання також додаються:
1) оригінали або копії матеріалів, якими слідчий, прокурор обґрунтовує доводи клопотання;
2) копія попередження, направленого власнику (розпоряднику або адміністратору) визначеного (ідентифікованого) інформаційного ресурсу (сервісу), щодо якого пропонується застосувати тимчасове блокування (обмеження) доступу відповідно до вимог статті 213-3 цього Кодексу у разі розміщення власником (розпорядником або адміністратором) інформаційного ресурсу (сервісу) своїх контактних даних на відповідному інформаційному ресурсі (сервісі) та відповідь на таке попередження у разі наявності

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!