В Україні звузили ширину смуг і обмежили швидкість для машин - заради велосипедів і пішоходів

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України після довгої роботи з активістами затвердило чотири нові державні будівельні норми (ДБН).

Звуження ширини смуги руху

У містах вулиці загальноміського та районного значення повинні мати смуги руху шириною 3 метри (у попередній редакції 3,75 м)

Такий інженерний прийом:

* знизить середню швидкість авто в містах просто через те, що по вужчих смугах менш комфортно розганятися. Нижчі швидкості – менше ДТП. Це аксіома;

* звільнить по 75 см простору в кожній смузі, які можна буде використати для влаштування велосипедних смуг, поворотних смуг та інших інженерних рішень.

Зниження розрахункової швидкості руху

Розрахункова швидкість для проектування вулиць становить 50 км/год (у попередній редакції – 80 км/год). Такий інженерний прийом призведе до того, що повороти вулиць повинні проектуватися з меншим заокругленням. Водіям буде некомфортно входити в них на швидкості вище 50 км/год, і вони будуть змушені скидати швидкість для проходження поворотів. З підйомами та спусками - та сама історія. Вони будуть проектуватися під більш гострими кутами, і долати їх на швидкості вище за 50 км/год буде дискомфортно.

Можливості покращення пішохідного простору

Вводиться нове поняття "Пішохідна зона тротуару" – це ділянка тротуару, призначена для безбар’єрного пересування вздовж вулиці.

На ній не допускається встановлення дорожнього огородження, опор, рекламних конструкцій, тимчасових споруд, приямків від люків та дощоприймачів, сходів та ґанків будинків;

Покриття пішохідної зони повинно, за можливості, відрізнятись від покриття інших зон тротуару кольором та/або матеріалом;

Між тротуаром і велосипедною доріжкою – від 0,25 м.

Оновлені норми улаштування острівців безпеки

Не допускається влаштування нерегульованих пішохідних переходів без острівців безпеки на вулицях, які мають 2 і більше смуг руху в одному напрямку;

Острівці безпеки слід влаштовувати на нерегульованих та, за можливості, на регульованих переходах;

Острівець безпеки може влаштовуватись на розділювальній смузі або шляхом звуження смуг руху до 2,75 м.

Нові дороги мають будуватися за новими нормами

За матеріалом АВК

місто автомобілі будівництво

Знак гривні
Знак гривні